Afrokines Skrivet 4 December 2010 Rapport Dela Skrivet 4 December 2010 Hejsan, hade tänkt mig att jag skulle uppgradera min processor för jag tycker den börjar bli lite gammal. Problemet är att jag inte vet till vilken och om jag borde byta ut moderkort Min nuvarande processor är AMD Phenom 9850 Quad-Core 2,50 GHz Mitt nuvarande moderkort är: Gigabyte GA-MA770-DS3 v2.0 Vilken ska jag uppgradera till? Och borde jag byta moderkort för att få en passande socket till just den processorn? Jag kommer ha en budget på ungefär 3.500 kr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 4 December 2010 Rapport Dela Skrivet 4 December 2010 Googlade ditt moderkort lite snabbt och den verkar ha socket AM2+ så mitt tips är att du köper en AM3 bräda, finns mycket bättre processorer till den eller byter till intel. Tänk på att många (eller alla? vet inte riktigt...) AM3 moderkort har DDR3 minnen så i så fall får du köpa nya ram minnen också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Afrokines Skrivet 4 December 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 4 December 2010 (redigerat) Låter som en bra idé. (Kan tänka mig att byta till Intel, bara det inte kostar mer och att jag inte behöver ersätta mitt grafikkort eller liknande) Någon som kan tipsa om ett dugligt AM3-moderkort och processor till det? RAM-minnen-saken kan jag fixa själv. EDIT; Har försökt få ihop lite grejer, säg gärna till om dom är helt ok: Corsair XMS3 DDR 2gbx2 AMD Phenom II X6 1090T Gigabyte GA-MA77OT-UD3P (stöd för AM3 och DDR3) Säg till om det är någonting som borde förändras här. Redigerat 4 December 2010 av Afrokines Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TJaalol Skrivet 5 December 2010 Rapport Dela Skrivet 5 December 2010 Låter som en bra idé. (Kan tänka mig att byta till Intel, bara det inte kostar mer och att jag inte behöver ersätta mitt grafikkort eller liknande) Någon som kan tipsa om ett dugligt AM3-moderkort och processor till det? RAM-minnen-saken kan jag fixa själv. EDIT; Har försökt få ihop lite grejer, säg gärna till om dom är helt ok: Corsair XMS3 DDR 2gbx2 AMD Phenom II X6 1090T Gigabyte GA-MA77OT-UD3P (stöd för AM3 och DDR3) Säg till om det är någonting som borde förändras här. http://mebe.se/s/b2nre Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FreakyStyley Skrivet 5 December 2010 Rapport Dela Skrivet 5 December 2010 Du borde köra på Intel istället, bättre om man ska ha något i de lite högre prisklasserna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Afrokines Skrivet 6 December 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 6 December 2010 (redigerat) Låter som en bra idé. (Kan tänka mig att byta till Intel, bara det inte kostar mer och att jag inte behöver ersätta mitt grafikkort eller liknande) Någon som kan tipsa om ett dugligt AM3-moderkort och processor till det? RAM-minnen-saken kan jag fixa själv. EDIT; Har försökt få ihop lite grejer, säg gärna till om dom är helt ok: Corsair XMS3 DDR 2gbx2 AMD Phenom II X6 1090T Gigabyte GA-MA77OT-UD3P (stöd för AM3 och DDR3) Säg till om det är någonting som borde förändras här. http://mebe.se/s/b2nre Ser inte fel ut, från vilken affär är det? Inet? Redigerat 6 December 2010 av Afrokines Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
majskolv Skrivet 6 December 2010 Rapport Dela Skrivet 6 December 2010 ja, det är inet Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.