Hoppa till innehåll

Nvidia Geforce Vs Ati Radeon


Turbosteps
 Dela

Rekommendera inlägg

tjena, vilken är bäst av Radeon och Geforce? för jag vill ha det bästa när det gäller grafikkoret?

Just nu leder Nvidia med deras bästa kort GTX 580.

 

Men snart kommer ATI's 69xx serie som är en värdig motståndare.

Båda företagens kort presterar olika beroende på spel.

 

Kollar du på Dirt 2 och Bad Company 2 brukar ATI ligga överlägset, men kollar du på t.ex Crysis eller Mafia 2 ligger Nvidia högst.

 

Ok det jag kommer spela är typ Wow Bad company, Black ops , så vilket rekommenderar du då? (mest krig spel och mmorpg)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tjena, vilken är bäst av Radeon och Geforce? för jag vill ha det bästa när det gäller grafikkoret?

Just nu leder Nvidia med deras bästa kort GTX 580.

 

Men snart kommer ATI's 69xx serie som är en värdig motståndare.

Båda företagens kort presterar olika beroende på spel.

 

Kollar du på Dirt 2 och Bad Company 2 brukar ATI ligga överlägset, men kollar du på t.ex Crysis eller Mafia 2 ligger Nvidia högst.

 

Ok det jag kommer spela är typ Wow Bad company, Black ops , så vilket rekommenderar du då? (mest krig spel och mmorpg)

 

Jag hade gått på ett HD 6870.. Jag funderade förut mellan HD 6870 och GTX 470, nästan identiska kort, GTX 470 är liksom 3-4% bättre i helhet, men HD 6870 tyckte jag vart mer bang for the buck ändå ifall de inte kostade mindre.

 

HD 6870 visade sig dra mycket mindre ström och utveckla mycket mera värme än vad ett GTX 470 gjorde och de flesta Nvidia korten. Sen spelar jag ofta spel som Bad Company 2 och HD 6870 presterar bättre på det än vad många Nvidia kort.

 

Kör på ett HD 6870.. Frågan är om du har en processor som inte kommer flaska.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tjena, vilken är bäst av Radeon och Geforce? för jag vill ha det bästa när det gäller grafikkoret?

Just nu leder Nvidia med deras bästa kort GTX 580.

 

Men snart kommer ATI's 69xx serie som är en värdig motståndare.

Båda företagens kort presterar olika beroende på spel.

 

Kollar du på Dirt 2 och Bad Company 2 brukar ATI ligga överlägset, men kollar du på t.ex Crysis eller Mafia 2 ligger Nvidia högst.

Ok det jag kommer spela är typ Wow Bad company, Black ops , så vilket rekommenderar du då? (mest krig spel och mmorpg)

Jag hade gått på ett HD 6870.. Jag funderade förut mellan HD 6870 och GTX 470, nästan identiska kort, GTX 470 är liksom 3-4% bättre i helhet, men HD 6870 tyckte jag vart mer bang for the buck ändå ifall de inte kostade mindre.

 

HD 6870 visade sig dra mycket mindre ström och utveckla mycket mera värme än vad ett GTX 470 gjorde och de flesta Nvidia korten. Sen spelar jag ofta spel som Bad Company 2 och HD 6870 presterar bättre på det än vad många Nvidia kort.

 

Kör på ett HD 6870.. Frågan är om du har en processor som inte kommer flaska.

 

Ok men i sånna fall kan ja juu lika Gärna köra med crossfire eller blir det mkt bättre eller sämre. proccesorn är AMD Phenom II X6 1075T Six Core, 3,0Ghz/3,5GHz Turbo

 

Så här är det liksom jag ska köpa nytt datorpaket från komplett och antingen kör jag med Nvidias delar Eller Amds men är det så att amd grafikkort är bättre så tar jag hellre en amd paketet.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tjena, vilken är bäst av Radeon och Geforce? för jag vill ha det bästa när det gäller grafikkoret?

Just nu leder Nvidia med deras bästa kort GTX 580.

 

Men snart kommer ATI's 69xx serie som är en värdig motståndare.

Båda företagens kort presterar olika beroende på spel.

 

Kollar du på Dirt 2 och Bad Company 2 brukar ATI ligga överlägset, men kollar du på t.ex Crysis eller Mafia 2 ligger Nvidia högst.

Ok det jag kommer spela är typ Wow Bad company, Black ops , så vilket rekommenderar du då? (mest krig spel och mmorpg)

Jag hade gått på ett HD 6870.. Jag funderade förut mellan HD 6870 och GTX 470, nästan identiska kort, GTX 470 är liksom 3-4% bättre i helhet, men HD 6870 tyckte jag vart mer bang for the buck ändå ifall de inte kostade mindre.

 

HD 6870 visade sig dra mycket mindre ström och utveckla mycket mera värme än vad ett GTX 470 gjorde och de flesta Nvidia korten. Sen spelar jag ofta spel som Bad Company 2 och HD 6870 presterar bättre på det än vad många Nvidia kort.

 

Kör på ett HD 6870.. Frågan är om du har en processor som inte kommer flaska.

Ok men i sånna fall kan ja juu lika Gärna köra med crossfire eller blir det mkt bättre eller sämre. proccesorn är AMD Phenom II X6 1075T Six Core, 3,0Ghz/3,5GHz Turbo

 

Så här är det liksom jag ska köpa nytt datorpaket från komplett och antingen kör jag med Nvidias delar Eller Amds men är det så att amd grafikkort är bättre så tar jag hellre en amd paketet.

 

sen säger vissa juu att amds proccesorer suger . men om man blandar nvidia och Amd blir det dåligt resultat eller bra då? svara!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fanboys är dem som säger att Intel/AMD processorer suger.

Och nej, du får inte bättre prestanda av att ha AMD CPU/GPU.

 

Nvidia och AMD går att blanda lugnt, ingen skillnad på prestanda, bara AMD's sätt att marknadsföra.

 

 

Redigerat av Ryssfemma
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fanboys är dem som säger att Intel/AMD processorer suger.

Och nej, du får inte bättre prestanda av att ha AMD CPU/GPU.

 

Nvidia och AMD går att blanda lugnt, ingen skillnad på prestanda, bara AMD's sätt att marknadsföra.

tack så mkt men ba så du vet jag kommer antingen ha eni ntel core i7 950 eller amd x6. I alla fall jag tar nvidias evga geforce 470 för bättre prestanda eller fan har så jävla svårt för att b.stemma mig.. Men det sägs att amd spelar crysis så jåvla fint sen kommer jag juu köra wow som har myvket färger i spelet då tror jag nvidia är bäst

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...