Turbosteps Skrivet 12 December 2010 Rapport Dela Skrivet 12 December 2010 Tja jag har en fråga, värför har intel core så dyra proccesorer jämnfört med amd jag menar intel cores 4 kärniga proccesorer är juu dyrare än amds 6 kärniga, är intel cores proccesorer så mkt bättre? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TJaalol Skrivet 12 December 2010 Rapport Dela Skrivet 12 December 2010 Tja jag har en fråga, värför har intel core så dyra proccesorer jämnfört med amd jag menar intel cores 4 kärniga proccesorer är juu dyrare än amds 6 kärniga, är intel cores proccesorer så mkt bättre? Det är inte bara antal kärnor som spelar roll, imo så tycker jag att du ska satsa på en i5 760 om du funderar på att köpa nytt atm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Turbosteps Skrivet 12 December 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 12 December 2010 Tja jag har en fråga, värför har intel core så dyra proccesorer jämnfört med amd jag menar intel cores 4 kärniga proccesorer är juu dyrare än amds 6 kärniga, är intel cores proccesorer så mkt bättre? Det är inte bara antal kärnor som spelar roll, imo så tycker jag att du ska satsa på en i5 760 om du funderar på att köpa nytt atm. Men värför kostar det så mkt då?.... ne jag ska köpa ny dator med Intel Core™ i7 Quad Processor i7-950 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 12 December 2010 Rapport Dela Skrivet 12 December 2010 Tja jag har en fråga, värför har intel core så dyra proccesorer jämnfört med amd jag menar intel cores 4 kärniga proccesorer är juu dyrare än amds 6 kärniga, är intel cores proccesorer så mkt bättre? Det är inte bara antal kärnor som spelar roll, imo så tycker jag att du ska satsa på en i5 760 om du funderar på att köpa nytt atm. Men värför kostar det så mkt då?.... ne jag ska köpa ny dator med Intel Core™ i7 Quad Processor i7-950 De är dyrare eftersom AMDs processorer kostar mindre att tillverka och intels processorer använder multithreading, som inte amd processorer stödjer än, vad jag vet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.