Treeko är sämst
Torchic är snyggast
Mudkip strider mest han har Bra Försvar faktis
Treeko är sämst
Torchic är snyggast
Mudkip strider mest han har Bra Försvar faktis
alla är lika bra, fast på olika sätt
jag har alla tre och jag använder bara blaziken för de andra två är ur usla om man jämför blaziken rockar så ta torchic
Tack så hemskt mycket för din långa och intressanta meddelande!Treeko ska man ta om man vill ha en snabb pokémon. Han lär sig bra attacker sent och det enda bra är att han är snabb :P .
Mudkip är väl helt ok men det är en myt att vatten är starkt mot steel!
Torchic är bra och lär sig bra attacker snabbt! Dessutom är Fire starkt mot steel och det kommer att vara nyttigt för att en typ, Champion, har steel Pokémon! Jag valde Torchic :D !
Snyggast? No idea! Bästa på strider? I början Torchic och Mudkip. Sämst? Kanske Treeko (men det är inget fel på honom, det beror på vad man tycker)
Jag rekommenderar Torchic men ta den PKMN du gillar bäst!! Det är en bra regel att tänka på! Jag har en 100 lv. Typhlosion i Crystal som vinner 75 lv:s Blastoise så typen är inte den viktigaste! Ta den du tycker bäst om! Första gymmet är Rustboro Citys Gym Leader Roxanne hon andvänder Rock typ PKMN.
Som jag redan har sagt 2 ggr Ta den DU tycker bäst om! ;)
Du kan köpa den version som har det "huvudpokémon" du vill ha (Ruby=Groundon, Ground , Sapphire=Kyogre, Water)!
Tack också till alla andra!
Jag har SP och Ruby nu, tyvärr för att som röstade för sapphire.
NÅgot jag inte såg fram emnot är att alla, de flesta, röstade på Sapphire.
Jag trodde Ruby skullle vinna överlägsen, men man kan ju inte veta allt!
Jag har äntligen bestämt mig!
Motivera:
Alla pokemon är lika bra tycker jag, alla är söta och coola!
Det var intressant att höra vad ni tycker och jag tycker de har gjort en fantastisk jobb med de nya pokemon:en, förr med röd och blå så var det oftas "Charizard" man valde.
Efter en lång diskution med mig själv så har jag äntligen kommit fram till ett svar, en pokemon, en vän, en resa.
Treecko, kommer det tyvärr inte bli!
Även med gräs som min favvo typ, och med hans snabba attacker och rörelse och hans två starka utvecklingar Grovyle och Sceptile.
Torchic, kommer den inte att vara heller.
Även den stora, mäktiga och coola Blaziken så blir det inte Torchic jag väljer, tyvärr.
Vinnaren blir Mudkip:
Motiveringen var inte så bra men man kan ju alltid starta om spelet igen!
Motiveringen är:
1. Ungefär vid midsommar så kommer två andra pokemn tränare som har Sapphire, detta var därför jag valde Ruby!
De har valt Torchic och Treecko.
När, midsommaren är kommen skall vi utmana varann.
Hoppas jag vinner!
bra val...
jag valde samma
vatten slår eld, eld slår gräs, gräs slår vatten.
de blir nog en jämn kamp :P
sceptile e riktigt grymm mot den åttånde ledaren
slog honom med en leaf blead på varje pkmn
fast Vatten pokemon brukar tåla ibland gräs attacker.o vatten pokemonen dem kan lära sig många HMvatten slår eld, eld slår gräs, gräs slår vatten.
de blir nog en jämn kamp :P
vadå :huh: vatten tål ju lika mycket gräs som eld tål vatten
mudkip
för att han är effektiv mot eld och gräs
det var kul att du är så intresserad av mitt forum!
mudkip är ju vatten, och det är gräs som är effektivt mot vatten, inte tvärtommudkip
för att han är effektiv mot eld och gräs
Det blir faktiskt olika svårt i spelet beroende på vad man väljer.
Mudkip: Svårt, men ändå ett bra val i början. Detta därför att när den uvecklas, blir den "dubbelsvag" mot gräs, som rivalen har. Men detta uppvägs av att el inte skadar den.
Treecko: Medelbra, funkar bra i början, och det genom resten av spelet oxå, nästan. Problemet, enligt mig, är att det vore bra om den hade en pkmn-typ till, te.x poision.
Torchic: Bäst (vad jag tycker). Lite svårt i början, på första gymmet, men utvecklas den, inga problem, den lär sig Double Kick. En annan fördel är att eld Pkmn inte finns i så många olika sorter, och att Torchic & utvecklingar är en av de få snabba eld pkmn som finns i spelet. Säg gärna vad ni tycker.
Jag tycker exakt som du!
Torchic e bäst när han utvecklas.
Vatten-typen suger ju som 3 : de utvecklingen O_o . .
Torch = Fackla på grekiska :lol:
asså hallå ibörjan e det ju bra att ha grass-typen men i ligan så har steven eller hur det stavas bara stål pokemon och mudkip (vatten) jätte-bra mot hans pokemon
mudkip e söt marstomp också men swampert e cool och inte så söt :P
dom andra vet jag inte riktigt... <_<
Det är överraskande många som inte vet att vattentyper funkar"medelbra" mot steel. det är oftast 2:a typen som de har som inte tål vatten. Vill du ha en typ som funkar bra mot STEEL, välj Torchic (Blaziken).asså hallå ibörjan e det ju bra att ha grass-typen men i ligan så har steven eller hur det stavas bara stål pokemon och mudkip (vatten) jätte-bra mot hans pokemon
mudkip e söt marstomp också men swampert e cool och inte så söt :P
dom andra vet jag inte riktigt... <_<
Det är fackla på engelska också.. :mellow:Torch = Fackla på grekiska :lol:
man behöver ju inte bara använda start pkmn till E4
under resans gång är nog mudkip och hans utvecklingar bäst. de har inget undertag mot något gym. i battle tower eller i pokemon colosseum är nog sceptile och blaziken bättre. jag började med torchic men jag ångrar mig nog . jag ska börja om när jag får trading machine på colosseum. då ska jag ta treecko,tror jag.
börja inte om.. torchic e bäst.. fick han till hundra as snabbt.. asså blaziken då.. jag har bara 2 på lv 100 blaziken och chimecho.. har nårra på 80 och runt 75 åsså... jag äger ligan med blaziken.. han tar hela ligan själv!
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in