GangstaLean Skrivet 22 December 2010 Rapport Skrivet 22 December 2010 (redigerat) Hej! Min syrra logga precis in på sin data och när hon gjorde det, så ändrades bakgrunden till blå och det stog: WARNING WARNING YOUR COMPUTER IS INFECTED WITH SPYWARE!!! ALL YOUR DATA ON HARDDRIVE WILL BE REMOVED! Osv. När det väl har kommit upp, kommer det upp et prog. som heter: System tool, och den gör automatiskt en scan och säger att hon har 20 Trojans och 15 andra saker. Det står också att om hon vill ta bort det så kostar det något, men programmet enligt mig ser lite konstigt ut. Vad ska hon göra? (Detta händer bara på Adminstratör och inte på andra användare t.ex jag.) Hjälp! EDIT: Det står också att Internet är infecterat med keylogger och vill skicka kort-informaion. När jag vill t.ex öppna internet står det: KEYLOGGER LASAS IS LOGGING EVERYTHING osv. snälla, hjälp! Kan detta möjligtvis bara vara ett skämt? För ett program som hon påstår att hon inte ens har installerat finns på skrivbordet. Redigerat 22 December 2010 av GangstaLean Citera
CeZ Skrivet 22 December 2010 Rapport Skrivet 22 December 2010 Det är virus, installera ett bra virusprogram på en användare som inte är "infekterad" och försök få bort det. Annars formatera. Citera
GangstaLean Skrivet 22 December 2010 Författare Rapport Skrivet 22 December 2010 Det är virus, installera ett bra virusprogram på en användare som inte är "infekterad" och försök få bort det.Annars formatera.Tack, har tagit bort det nu. Jag behövde bara starta i felsäkert läge och ladda ner ett antivirus program, sedan sökte det genom och tog bort det. Tråden kan stängas! Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.