MrFr3drik Skrivet 25 December 2010 Författare Rapport Skrivet 25 December 2010 (redigerat) Det där med fläktarna så vill jag egentligen ha blå fläktar. De kan jag byta sen. Fläktar är väll inte så dyrt... Kan man skaffa så att man kan ändra hastighet på fläktarna? Redigerat 25 December 2010 av MrFr3drik Citera
CeZ Skrivet 25 December 2010 Rapport Skrivet 25 December 2010 (redigerat) En 140 och en 120mm du behöver köpa ifall du ska ha blåa.. Nej inte så dyrt. Ja det kan du, med en fläktkontroller som jag nämde i tidigare inlägg. Finns en billig från Scythe (stavning?) för 127kr som kontrollerar 4 fläktar. Redigerat 25 December 2010 av Collez Citera
KalphiteQ Skrivet 25 December 2010 Rapport Skrivet 25 December 2010 Det där med fläktarna så vill jag egentligen ha blå fläktar. De kan jag byta sen. Fläktar är väll inte så dyrt...Kan man skaffa så att man kan ändra hastighet på fläktarna?Moderkortet brukar kunna kontrollera iallafall 2st fläktar utöver CPU fläkten, så länge fläktarna använder 3pins kontakter och därmed är PWM-styrda. Därför behöver du inte köpa någon fläktkontroll. Citera
MrFr3drik Skrivet 25 December 2010 Författare Rapport Skrivet 25 December 2010 Ska kolla upp det imorgon. Men är det någon som vet vad jag skulle kunna sälja min gamla "HP Pavilion dv7-1275eo" för?? Citera
Ryssfemma Skrivet 26 December 2010 Rapport Skrivet 26 December 2010 särskilt när dutänker satsa på grafikkort från Nvidia som värmeutvecklar hyffsat, luftflöde är ett måste!http://data.fuskbugg.se/dipdip/__asfasf.PNGNvidia är inte varmare än amd, bara för att GTX 480 var maxpressat. Dessutom är GTX 460 FTW överklockat så jag skulle säga tvärtom rent spontant. OnT: Har hört att vissa säger att fläktarna är högljudda på CM Scout, du kanske vill kolla upp en fläktkontroller ifall du är kräsen ;) Dessa siffror är jag inte bekant till, som jag sett på många tester brukar HD 5770 ligga nere bland de lägsta, eftersom det är så pass lite strömkrävande vilket avger mindre värmeutveckling. Jag har själv suttit med en HD 5770 med referensdesignen AMD / Sapphire, låg på ynka 35/49 idle/load med stockclocken. Citera
CeZ Skrivet 26 December 2010 Rapport Skrivet 26 December 2010 Testerna är från furmark tror jag, därför är lite i det värsta laget. Citera
MrFr3drik Skrivet 26 December 2010 Författare Rapport Skrivet 26 December 2010 Har funderat på att skaffa vanliga fläktar och lysrör. Det är lite billigare. Citera
CeZ Skrivet 26 December 2010 Rapport Skrivet 26 December 2010 Njae, prisskillnaden mellan fläktar och LED fläktar är oftast väldigt liten. Citera
KalphiteQ Skrivet 26 December 2010 Rapport Skrivet 26 December 2010 Har funderat på att skaffa vanliga fläktar och lysrör. Det är lite billigare.Lysrör? Vill du verkligen att datorn ska se ut som ett julpynt? Citera
MrFr3drik Skrivet 26 December 2010 Författare Rapport Skrivet 26 December 2010 Nai kanske inte... Då köper jag nog nya fläktar senare istället. Har nyss köpt en ny skärm. 24 tum, full HD, LED. Pengarna bara flyger iväg. heh Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.