Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet (redigerat)

Det där med fläktarna så vill jag egentligen ha blå fläktar. De kan jag byta sen. Fläktar är väll inte så dyrt...

Kan man skaffa så att man kan ändra hastighet på fläktarna?

Redigerat av MrFr3drik
Skrivet (redigerat)

En 140 och en 120mm du behöver köpa ifall du ska ha blåa.. Nej inte så dyrt.

Ja det kan du, med en fläktkontroller som jag nämde i tidigare inlägg. Finns en billig från Scythe (stavning?) för 127kr som kontrollerar 4 fläktar.

Redigerat av Collez
Skrivet

Det där med fläktarna så vill jag egentligen ha blå fläktar. De kan jag byta sen. Fläktar är väll inte så dyrt...

Kan man skaffa så att man kan ändra hastighet på fläktarna?

Moderkortet brukar kunna kontrollera iallafall 2st fläktar utöver CPU fläkten, så länge fläktarna använder 3pins kontakter och därmed är PWM-styrda. Därför behöver du inte köpa någon fläktkontroll.

Skrivet

särskilt när du

tänker satsa på grafikkort från Nvidia som värmeutvecklar hyffsat, luftflöde är ett måste!

http://data.fuskbugg.se/dipdip/__asfasf.PNG

Nvidia är inte varmare än amd, bara för att GTX 480 var maxpressat. Dessutom är GTX 460 FTW överklockat så jag skulle säga tvärtom rent spontant.

OnT: Har hört att vissa säger att fläktarna är högljudda på CM Scout, du kanske vill kolla upp en fläktkontroller ifall du är kräsen ;)

Dessa siffror är jag inte bekant till, som jag sett på många tester brukar HD 5770 ligga nere bland de lägsta, eftersom det är så pass lite strömkrävande vilket avger mindre värmeutveckling.

Jag har själv suttit med en HD 5770 med referensdesignen AMD / Sapphire, låg på ynka 35/49 idle/load med stockclocken.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...