Hoppa till innehåll

Atx Och Matx


Kevve

Rekommendera inlägg

Vad är skillnaden på dessa förutom storleken? Om jag har ett chassi som kan få plats med mATX kort, kommer jag fortfarande kunna köra alla andra delar osv?

 

Anledningen till att jag frågar är att alla ATX kort som är värda att köpa på inet är slut...

Redigerat av Kevve
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst KawaiiNeko

M-ATX = Mini-ATX

 

Med andra ord är det lite mindre bara, oftast med endast 1 PCI port som är PCI-expess, med andra ord funkar endast med graffikort.

 

Vet detta eftersom mor min kör med nå gammalt m-atx kort... :)

 

Och anledningen till att dom flesta ATX kort är slut är troligen för dom är utsålda nu till jul.

 

Inte många som vill ha m-atx.

 

 

 

 

 

Hoppas du kan läsa min osammanhängade text. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja precis, förutom det så blir ofta nord och sydbrygge kylarna mindre eftersom det råder platsbrist och de har oftast färre kontakter för ram, hårddiskar och pci.

 

Om jag vore du skulle jag inte köpa ett mATX kort. Och ska du bygga nu dator just nu så tycker jag att du ska vänta tills Sandy bridge kommer (5'e Januari). :)

Redigerat av Collez
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja precis, förutom det så blir ofta nord och sydbrygge kylarna mindre eftersom det råder platsbrist och de har oftast färre kontakter för ram, hårddiskar och pci.

 

Om jag vore du skulle jag inte köpa ett mATX kort. Och ska du bygga nu dator just nu så tycker jag att du ska vänta tills Sandy bridge kommer (5'e Januari). :)

Jag tänker inte vänta tills Sandy Bridge eftersom jag inte är intresserad av allt det nyaste och dyraste man kan hitta på marknaden. Sedan kör jag hellre med AMD än Intel och jag tror att min AMD Phenom2 X4 är mer än nog för WoW, vilket är i stort sett det enda spelet jag spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...