Ibanez Skrivet 27 December 2010 Rapport Skrivet 27 December 2010 Hejsan jag sitter nu vid min nya laptop, tyvärr klarar den inte dom spel som jag vill spela, jag ska uppgradera med 2gb mer RAM så den får 4gb men jag vill också att den ska klara krävande spel och eftersom det är en laptop med intergrerad grafik så går det inte att byta ut grafikkortet så det får bli ett externt. Jag behöver lite hjälp med att välja grafikkort, men länka gärna till några. Citera
CeZ Skrivet 27 December 2010 Rapport Skrivet 27 December 2010 Först och främst så ska du aldrig ha för höga förväntningar när det gäller laptops och spel, dom som faktiskt har relativt bra spelprestanda kostar typ 20-30k. Jag har heller aldrig hört talas om externt grafikkort..? Citera
KalphiteQ Skrivet 27 December 2010 Rapport Skrivet 27 December 2010 Lycka till med ditt externa grafikkort på en laptop. Citera
Ibanez Skrivet 27 December 2010 Författare Rapport Skrivet 27 December 2010 Dom verkar tydligen inte finnas på svenska marknaden, dock har jag hittat några på eBay. Citera
KalphiteQ Skrivet 27 December 2010 Rapport Skrivet 27 December 2010 Dom verkar tydligen inte finnas på svenska marknaden, dock har jag hittat några på eBay.Hur i helvete ska du koppla in ett externt grafikkort? USB?!? Citera
CeZ Skrivet 27 December 2010 Rapport Skrivet 27 December 2010 Tror inte det finns någon anslutning som kan föra över något med en sån hastighet som grafikkort använder (Flera GB/sekunden) Citera
Ryssfemma Skrivet 27 December 2010 Rapport Skrivet 27 December 2010 Jag tror seriöst processorn sköter det inbyggda grafikkortet mycket bättre än ett externt usb grafikkort, får väl vänta på utvecklingen av USB i kanske 10-20år till då kanske ljuset skiner fram för det du letar efter. Citera
Vitdom Skrivet 27 December 2010 Rapport Skrivet 27 December 2010 nVidia har utvecklat en sådan: nVidia ION. Citera
KalphiteQ Skrivet 27 December 2010 Rapport Skrivet 27 December 2010 nVidia har utvecklat en sådan: nVidia ION.Har de väl inte? Det där är ingen lösning för att uppgradera grafiken på en laptop. Det där är bara helhetslösningar för netbooks och andra små datorer. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.