Hoppa till innehåll

Nytt Grafikkort

Rekommendera inlägg

Gäst 3495abc
Skrivet (redigerat)

Hej

Nu hade jag tänkt att köpa mig ett nytt grafikkort.

Finns det något som passar denna proccesorn: AMD Athlon 64 X2 Dual Core 5000+, 2,60 GHz?

Vill gärna ha ett billigt grafikkort då jag ska köpa en ny mobil snart

Någon som kan ge något förslag?

Redigerat av Tingelholm
Gäst 3495abc
Skrivet

Vad för grafikkort du kan sätta in i en dator beror på vad du har för moderkort i datorn, inte vad du har för processor.

Haha, fan vad jag failar;P

Hur kollar man vilket moderkort man har då, utan att behöva öppna datorn?

Skrivet

Eftersom din processor är någorlunda modern så borde resten av datorn också vara det och därför ha rätt anslutning (PCI-Express) så i så fall passar allt du får in i chassit och som ditt nätaggregat kan ge ström till.

Kan ju börja med att fråga vilket grafikkort du har nu? Har du XP så kan du kolla genom att högerklicka på skrivbordet -> egenskaper -> inställningar -> avancerat -> adapter.

Eller så tankar du hem everest vilket ger all information om din dator som du behöver. ;)

Gäst 3495abc
Skrivet (redigerat)

Eftersom din processor är någorlunda modern så borde resten av datorn också vara det och därför ha rätt anslutning (PCI-Express) så i så fall passar allt du får in i chassit och som ditt nätaggregat kan ge ström till.

Kan ju börja med att fråga vilket grafikkort du har nu? Har du XP så kan du kolla genom att högerklicka på skrivbordet -> egenskaper -> inställningar -> avancerat -> adapter.

Eller så tankar du hem everest vilket ger all information om din dator som du behöver. ;)

Det står VIA Chrome9 HC IGP, finns det något grafikkort som heter det?

Vart laddar man hem everest?

Edit: Har laddat ner everest men när jag går till moderkort står det bara Motherboard Name: Unknown?

Går det bra med detta grafikkortet om det passar?

http://www.inet.se/artikel/5408292/gigabyt...4350-512mb-hdmi

Redigerat av Tingelholm
Skrivet

DDR5 är minnestypen på grafikkortet, inget du behöver bry dig om egentligen.

Nätaggregatet kollas genom att du öppnar chassit och läser på etiketten på nätaggregatet.

Gäst 3495abc
Skrivet

Nätaggregatet kollas genom att du öppnar chassit och läser på etiketten på nätaggregatet.

Okej, tack för svaret

Det finns inget program att ladda ner för att kolla nätagget?

Det är lite krångligt att få ut datorn;P

Skrivet

Okej, tack för svaret

Det finns inget program att ladda ner för att kolla nätagget?

Det är lite krångligt att få ut datorn;P

Nej, nätagget kommunicerar inte med datorn så det finns ingen information att få därifrån, bara att öppna upp och ta en bild på etiketten så kan vi tolka det.
Skrivet (redigerat)

När man köper färdigtillverkade datorer har jag för mig att man får med en specifikation om datorns komponenter & egenskaper; det fick i alla fall jag och min morsa. Där borde det stå vad du har för moderkort/PCI-E platser/Grafikkort/nätaggregat o.s.v.

Annars kan du skriva vad din dator är av för modell och vilket företag som tillverkat den så kan man söka på internet och se vad datorn har för komponenter.

Redigerat av Vitdom
Skrivet

Tänkte bara att jag ska ta o varna för att köpa ett ati hd 5830 kort, jag och en kompis använde oss av den i våra nya datorer för några månader sedan, och båda har börjat ge upp,, vi båda har fått problem med att kylfläkten låter nått fruktansvärt, precis som om att ett lager skurit.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...