Ryssfemma Skrivet 31 December 2010 Rapport Dela Skrivet 31 December 2010 Du får inte sälja alkoholhaltiga till omyndiga med en halt på över 2.25%, fast en del butiker har egna policy's. Samma med att en del butiker endast säljer energidrycker till myndiga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GamesDean Skrivet 31 December 2010 Rapport Dela Skrivet 31 December 2010 Alkoholfri cider och öl går bra att köpa på våran ica iallafall, även herrljunga som det är 0,7 i. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 10 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 10 Januari 2011 (alkoholfri) Cider är ju fett gott, så tänk om man ingte fick köpa det bara för att "det är en vuxendryck, flicka lilla" Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 10 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 10 Januari 2011 (alkoholfri) Cider är ju fett gott, så tänk om man ingte fick köpa det bara för att "det är en vuxendryck, flicka lilla"Eller puttefnask för pojkar under 15 :DHåller med dig litegran, cider (alkohol fri) är gott, men cola är bättre :DMen det bör ju vara lagligt, annars vet jag inte hur folk tänker :blink: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 10 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 10 Januari 2011 Eller puttefnask för pojkar under 15 :DHåller med dig litegran, cider (alkohol fri) är gott, men cola är bättre :DMen det bör ju vara lagligt, annars vet jag inte hur folk tänker :blink:Ja precis, alkoholfria vuxendrycker är ju inte farligt för barn så de bordde få köpa det :) offTopic, cider är nog dne godaste läsken tycker jag. Eller, läsk och läsk, men det har nog blivit det på senaste år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Red_fox2 Skrivet 10 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 10 Januari 2011 Beror ju som nämnts tidigare på ifall butiken har valt att sälja alkohol fria produkter till minderåriga. Fast på senare tid har många butiker börjat skärpa till sina regler så att dom inte ens säljer energidrickor eller de där nya energi "snuset" som snarare bara är en tepåse till personer under 18. Och till viss mån kan jag hålla med de nya skärpta reglerna Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 11 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 11 Januari 2011 Beror ju som nämnts tidigare på ifall butiken har valt att sälja alkohol fria produkter till minderåriga. Fast på senare tid har många butiker börjat skärpa till sina regler så att dom inte ens säljer energidrickor eller de där nya energi "snuset" som snarare bara är en tepåse till personer under 18. Och till viss mån kan jag hålla med de nya skärpta reglernaAA, det tycker jag är bra, för energidryck och sånt är ju inte nyttigt, speciellt inte för barn, så det har en poäng. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.