💬
Logga in
Fuska.se

Förslag - Gilla-knapp, Rep-system

24 svar · startad

Trådstartare #1

Jag tycker detta forum borde införa en gilla-knapp, eller ett rep-system som baserar sig på att folk kan bedöma andras inlägg och utifrån det så får de en viss rep. Vad tycker ni?

En gillaknapp skulle nog funka helt ok, men det är iallafall det bättre än rep system, tror det lätt kan missbrukas.

↗ till inlägget

Jag tycker detta forum borde införa en gilla-knapp, eller ett rep-system som baserar sig på att folk kan bedöma andras inlägg och utifrån det så får de en viss rep. Vad tycker ni?

Bra idé. Det borde också finnas mer sätt att tjäna fuskamynt.

Trådstartare #4
↗ till inlägget

En gillaknapp skulle nog funka helt ok, men det är iallafall det bättre än rep system, tror det lätt kan missbrukas.

Jo, det förstår, men en gilla-knapp skulle nog funka ganska bra. Vet att Swedroid precis infört en och det funkar bra än så länge.

↗ till inlägget

Tjänar man inte 3FM per post?

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Tjänar man inte 3FM per post?

Det kan stämma, men det borde ändå finnas mer sätt att tjäna större mängder fm.

köp, skicka in nyheter, fusk, nya inlägg och trådar, tycker det funkar som det gör

Detta har diskuterats förut, men det var tyvärr för många gnällrövar ;/

Jag tycker att det skulle vara bra med like/dislike knapp som på youtubekommentarerna :P

Vad vore meningen med detta? Varför ska allt plötsligt vara som facebook... räcker det inte med att idioterna förstörde youtube med det?

↗ till inlägget

Vad vore meningen med detta? Varför ska allt plötsligt vara som facebook... räcker det inte med att idioterna förstörde youtube med det?

Jag håller med, även fast jag inte håller med om att YT är förstört så är detta en onödig funktion.

31 Dec 2010
Trådstartare #11
↗ till inlägget

så är detta en onödig funktion.

Kan du elaborera det där? Jag tycker inte idén är så himla dum, faktiskt.

Senast ändrad:

Gilla knapp är ingen dålig ide, lätt och bedöma vad en person fått fram i en diskussion.

Visst kan det missbrukas, men gränser måste sättas.

Inget slags rep points med mer, vi minns att folk här missbrukade något så simpelt som

profilvisningar för rykte, så rep points skulle skapa en katastrof imo.

Trådstartare #13
↗ till inlägget

Gilla knapp är ingen dålig ide, lätt och bedöma vad en person fått fram i en diskussion.

Visst kan det missbrukas, men gränser måste sättas.

Inget slags rep points med mer, vi minns att folk här missbrukade något så simpelt som

profilvisningar för rykte, så rep points skulle skapa en katastrof imo.

Jo det förstås, om man tänker på det viset så låter det inte helt fel. Jag tycker vi då slopar mitt förslag om ett rep-system, men att vi inför en tack-, eller gilla-knapp. Låt oss se vad admin har för tyck och tänk om detta.

1 Jan 2011
↗ till inlägget

Du menar "tumma upp om du också är ett fan av.." och liknande? Det skulle ju dock troligen resultera i en tillsägelse eller varning här på fuska
Bossen Admin

Vi har som sagt lagt till gilla/dela ämnen och nummer ett blir ju att utvärdera det. Nu är ju detta visserligen bundet till Facebook/Twitter till stor del, men det bör ändå ge en liten bild av hur intressant funktionen är. Och en så länge så har funktionen varit rätt oanvänd.

Den är ju rätt oanvänd p.g.a att den är som du sa, bunden till olika sidor. Om det kommer en gilla tråd som inte är bunden på något vis, så kommer den användas mer.

Trådstartare #17
↗ till inlägget

Vi har som sagt lagt till gilla/dela ämnen och nummer ett blir ju att utvärdera det. Nu är ju detta visserligen bundet till Facebook/Twitter till stor del, men det bör ändå ge en liten bild av hur intressant funktionen är. Och en så länge så har funktionen varit rätt oanvänd.

Har du sett hur Swedroid har det? De har en liten grön tack-knapp vid sidan svara-knappen. Kanske du skulle kunna införa något liknande? Alltså inget som är bundet till någon sida, utan endast bundet till det inlägg som tackades. Sen ifall du kunde göra en liten stats-ruta som visar hur många tack man fått samt gett.

↗ till inlägget

Denna fråga har tagits upp flera gånger, kolla tidigare trådar. Och vad jag ser så finns det något "Gilla" uppe i hörnet, strax under "Fuska.se/forum > Fuska.se > Fuska.se > Förslag - Gilla-knapp, Rep-system"

EDIT: Såg att admin skrev ungefär likadant.

Senast ändrad:

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Denna fråga har tagits upp flera gånger, kolla tidigare trådar. Och vad jag ser så finns det något "Gilla" uppe i hörnet, strax under "Fuska.se/forum > Fuska.se > Fuska.se > Förslag - Gilla-knapp, Rep-system"

men att man "gillar" bara på fuska.se, inte på facebook
2 Jan 2011
↗ till inlägget
↗ till inlägget

men att man "gillar" bara på fuska.se, inte på facebook

Och att gilla inlägg - inte bara trådar.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in