💬
Logga in
Fuska.se

Förslag - Gilla-knapp, Rep-system

24 svar · startad

Jag tycker man har (mycket) större användning av en gilla inlägg-knapp än en gilla-tråd knapp.

Sen att gilla-tråd inte har missbrukats tycker jag är ett tecken på att gilla-inlägg inte heller kommer att missbrukas eftersom de som missbrukar troligtvis skulle göra det oavsett om det är inlägg eller trådar det gäller.

Jag tycker dock som sagt att man har mer nytta av att gilla inlägg. Gilla trådar är väl nästan bara användbart när den som skriver tråden kommer med ett förslag eller liknande (som i detta fall). Det är inte som att man kommer gilla ämnet "Hjälp med matteläxan". Om man kan gilla inlägg kan man däremot gilla enskilda inlägg om man tycker att någon ger ett bra svar eller gör en bra poäng i en diskussion (att skriva ett inlägg för att påpeka det kan räknas som ett onödigt inlägg).

Det skulle vara mycket bättre med en gilla inlägg funktion på bara fuska.se och inte på facebook och andra hemsidor.

Fast just nu så skriver alla t.ex haha eller håller med istället,så en gilla knapp skulle ju ersätta de inläggen.

↗ till inlägget

Gilla knapp är ingen dålig ide, lätt och bedöma vad en person fått fram i en diskussion.

Visst kan det missbrukas, men gränser måste sättas.

Inget slags rep points med mer, vi minns att folk här missbrukade något så simpelt som

profilvisningar för rykte, så rep points skulle skapa en katastrof imo.

Håller med.

↗ till inlägget
Vi har som sagt lagt till gilla/dela ämnen och nummer ett blir ju att utvärdera det. Nu är ju detta visserligen bundet till Facebook/Twitter till stor del, men det bör ändå ge en liten bild av hur intressant funktionen är. Och en så länge så har funktionen varit rätt oanvänd.
Jag använder den aldrig eftersom att den är bunden till tex facebook. Hade det varit en gilla-knapp som endast var bunden till fuska så hade jag använt den. Att komma med argumentet "den som vi har nu används inte, då kommer inte detta att användas heller" tycker jag är dåligt.

Man borde även kunna gilla inlägg, inte bara trådar.

3 Jan 2011
Jag använder den aldrig eftersom att den är bunden till tex facebook. Hade det varit en gilla-knapp som endast var bunden till fuska så hade jag använt den. Att komma med argumentet "den som vi har nu används inte, då kommer inte detta att användas heller" tycker jag är dåligt.

Stämmer på mig också.

Jag måste väl vara den dryga som säger att detta förslag har kommit upp cirka 912381927128934781740 gånger.

Och som ni har läst i andra trådar så har de redan blivit förseningar på de uppdateringar som skulle ha kommit.

Jag tror det smartaste är att ta detta i PM med admin om ni vill få svar på tid osv.

Men annars är det en skitbra idé

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in