Hoppa till innehåll

Hur Man Moddar Sims2 (guide)


360Xbox2
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej i den här Guiden tänkte jag Förklara hur Man Moddar The sims2. Obs Ni Moddar på egen risk. Obs i mina dokument så finns det en mapp som heter Ea Games klicka på den mappen och skapa en till mapp i där som heter Downloads Va säkra på att ni stavar rätt annars funkar det ej.

 

Först så tänkte jag förklara hur ni får Hus som Folk har laddat upp på Sidan http://www.modthesims.info/ i spelet.

 

1. Börja Med att gå till google och ladda ner winrar som ni hittar här. ----> http://www.snabbstart.com/download/winrar

 

2. Sen när ni installerat winrar så gå till http://www.modthesims.info/ och Klicka på Downloads.

 

3. Klicka på Rubriken Lots and Housing.

 

4. Sen när Ni hittat ett hus ni vill ha kolla också så ni har alla expansioner som krävs det står under datumet då modden skapades.

 

5. Sen klicka på Huset och sen klicka på Download.

 

6. Klicka sen på Filen som heter antingen zip eller rar. klicka där och spara den till en mapp på skrivborder ellet rar till skrivbordet.

 

7. när det är klart så vänta tills Zip eller rar filen är Nertankad och Klar.

 

8. sen Packa Upp den då kommer ni få nåt som ser ut såhär en liten vit gubbe med nåt blått omkring.

 

9. dubbelklicka på Den så kommer Det att fråga om du vill installera eget inehåll klicka på installera.

 

10 sen när det är klart så kommer den säga att eget innehåll är installerat då menas Det att ni installerat huset in i spelet.

 

11. starta sen spelet och gå in på en stad sen klicka på tomter och hus och där har ni huset.

 

12. sen skapa simmar och flytta in dom i ett annat hus och håll inne Ctrl och Knappen ovanför ctrl som ser ut som en uppåt pil. och C skriv sen motherlode i rutan.

 

13 när ni tycker ni har tillräckligt med pengar spara och flytta ut era simmar från det huset och in till huset ni tanka ner.

 

så Nu vet ni hur man får in egna hus i spelet.

 

Om Ni undrar hur jag kunde få Youtube Klipp i simmarnas tv så som filmen visar så förklarar jag hur jag gjorde här.

 

 

 

 

1. Börja Med att gå till Google och Ladda Ner AtubeCatcher son ni hittar här -----> http://atube-catcher.se.malavida.com/d4300-ladda-ner-windows.

 

2. sen när ni laddat ner och instllerat det så kommer atubecatcher att poppa upp. ändra då från wmv till Avi Microsoft Mpeg4v2.

 

3. Sen minimera atubecatcher och gå till youtube och välj ett Video klipp som ni vill ha i spelet.

 

4. Sen kopiera länken alltså kopiera länken i rutan där ni skriver www.

 

5. sen klistra in i Atubecatcher och klicka på Download.

 

6. sen när klippet är klart gå då in på Mina dokument Ea games sims2 Movies och sen broadcast.

 

7. sen släpp Filmen i nån av mapparna.

 

8. gå sen in i spelet och gå in i eran familj Köp en tv och slå på rätt kanal så ser ni erat klipp.

 

Nu tänkte jag förklara En sista grej och Det är Hur ni Gör era egna tavlor i spelet Killen i den här guiden förklarar hur man gör http://www.modthesims.info/showthread.php?t=95015. Förstår ni inte engelska så förklarar jag.

 

1 Först Ladda Ner Cep (Color Enable Package) som ni hittar här. http://www.numenor-moddings.com/CEP_Window...toInstaller.htm

 

2. Sen När Ni laddat ner det Packa upp det med winrar och installera.

 

3. sen när det är installerat Ladda då ner Simpe som ni hittar här.http://sourceforge.net/project/downloading.php?group_id=133134&filename=SimPe_0_73_44-QA.7z

 

4. Packa upp simpe och installera sen Så Starta Simpe då kommer det ladda men det tar inte lång tid.

 

5. sen när ni är i Simpe gå då in på tools sen Object Creation och Klicka på Photo Studio.

 

6. om Ni får upp ett meddelande om att den inte hittar nån viss del för att Photo studio ska Kunna Köras och den frågar om den ska ladda ner den klicka Yes eller ok

 

7. när den laddat ner det så starta Photostudio igen.

 

8. Sen gå in på google och sök efter en bild ni vill ha.

 

9. När ni hittat den bild ni vill ha så spara den till skrivbordet eller i en mapp.

 

10. sen gå tillbaka till Photo studio och Välj en Picture Base som ni vill att eran tavla ska ha.

 

11. sen klicka Open och Leta upp eran bild och dubbel klicka.

 

12. Se till att Flip image inte är i Bockat utan att bara Prewiew är i bockat.

 

13 sen klicka på Create

 

Och sen är det klart Nu har ni eran egen tavla kom ihåg bara vilken ram ni valde. sen när ni är inne i köpkatalogen och är på tavlorna så leta upp den Ramen ni valde Jag rekommenderar om ni väljer tavlan med bella spök. och sen ser ni eran bild.

 

så Nu vet ni hur man moddar sims2 och hur man skapar egna Filmer som simmarna kan kolla på och tavlor.

 

Obs Glömde ju Guiden om hur man får egen musik i spelet med så simmarna slipper lyssna på samma gamla fjantiga musik.

 

1. Ladda Först ner Atubecatcher och installera om ni inte redan har det.

 

2. Sen Gå till youtube och leta upp eran favorit låt.

 

3. efterdet så kopiera länk adressen alltså kopiera länken i rutan där det står www. och klistra in i atubecatcher

 

4. Sen Glöm inte att ändra från Avi Microsoft Mpeg4v2 till Mp3 Sen klicka på Download.

 

5. sen gå in på Mina Dokument Ea Games Sims2 Sen klicka på mappen Music Sen dra eran faavorit musik och släpp dom i någon av mapparna hip hop jazz etc.

 

6. sen starta spelet och Köp en musikanläggning och sätt på rätt kanal sen är det klart

 

nu har ni eran egen Musik i spelet med.

 

post-95414-1293800951_thumb.png

Redigerat av 360Xbox2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Grymt bra tråd.Synd bara att jag har slutat med sims2 och kör sims3 :(

Kommer detta att funka på sims3 också?

Den första guiden med husen kommer Funka på sims3 Garanterat var noga med att kolla så husen är till sims3 och inte sims2 då eftersom det är sims3 du spelar. Den andra med Hur du får Youtube Klipp tror jag kan Funka är inte säker gör som det står och pröva vet jag. B) skadar ju aldrig att pröva. Dock vet jag att egen musik ska gå att ha i sims3 gör bara som det står. Har du problem säg till. Redigerat av 360Xbox2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tänkte prova den med tvn men det finns ingen map som heter broadcast elller movie.Har kollat på där den är installerat och EA mappen i Mina dokument.

ok då funkar det nog bara för sims2 annars prova att installera om eller testa och sök. Redigerat av 360Xbox2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Det är en bra guide 360Xbox2! Men du missade detaljen med vad man gör med moddar som inte har en blå gubbe.

 

Man kan ju alltså ladda ner frisyrer, ärr, kläder m.m. Men när ni packat upp .rar-filen eller .zip-filen ska man lägga filen man fått fram i Downloadsmappen som du nämnde! De filerna är cc (custom content) och är i .package format.

 

Jag har The Sims 3 ochförsökt modda det, men det är sjukt krångligt (kanske bara är jag som tycker så) Man måste skapa en mapp som heter "Mods" i antingen Mina Dokument mappen, eller i rotmappen. Det är jag lite osäker på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...