Hoppa till innehåll

Jailbreak Men Redsn0w?


gamelover2
 Dela

Rekommendera inlägg

hejsan,

 

jag var ute och surfade och checkade poå lite jailbreaks till iphone 4 med senaste uppdateringen och kom över ett programm kallar redsn0w... är det ett säkert sätt att jailbreaka telefonen?? jag har hittat detta program ÖVERALLT så det måste ju vara asbra?? 0.9.6b1 verkar vara versionen for nyaste uppdateringen??

 

Ursäkta taskig stavning, jag hade ganska brottom när jag skrev detta!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du har 4.0 kan du jailbreaka via jailbreakme.com, då går du in på safari i din iPhone och går in på www.jailbreakme.com . Sedan är det bara att "slida" så laddas cydia ner. Det var vad jag gjorde med min.

 

Sedan om du har 4.1 kan du (iaf jag) använda ett program som heter limera1n, som du laddar ner via limera1n.com.

Då ska du koppla in din iPhone till datorn utan att öppna iTunes. Sen öppnar du programmet och klickar på "make it ra1n".

Sedan ska det finnar en app i din iPhone som heter "limera1n", öppna det och installera Cydia. Sedan kan du radera programmet.

 

Redsn0w vet jag inget om men kolla på iphonepyssels hemsida, där finns mycket info hur men jailbreakar och vad det innebär! :)

 

EDIT: Såg inte att du hade sista uppdateringen men jag låter infot stå kvar ifall att någon annan behöver hjälp! :)

Redigerat av CRAAZY
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...