Hoppa till innehåll

Fraps Laggar.


Paffi
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag försöker spela in StarCraft II med Fraps men det funkar inte så bra.... Jag vet om att Fraps tar mycket men om jag sänker mina inställningar tycker jag väll att det skall funka. Men det laggar lika mycket och det laggar också lika mycket på alla spelen jag har testat, Hat bland annat testat på Minecraft.

 

Skulle vara tacksam för hjälp.

 

Min hårdvara är:

--------------------------------------------------------

4 GB ram minne 1600hz kingstone

 

ATI Radeon HD 5850 1GB GDDR5 memory

 

AMD Phenom II X6 1055T

--------------------------------------------------------

 

Har hört att HuskyStarCraft behöver 8GB Ram minne för att spela in med fraps. Kan det vara ram minnet?

 

 

Tack i förhand

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har för mig att hårddisken inte alltid hinner med att skriva då det blir jävligt tunga filer när man filmar i 1080p 60fps.

 

Hmm, Okey kan nog vara det eftersom hårddisken jag har för tillfället är rätt gammal och rymmer bara 152 GB

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst KawaiiNeko

Har för mig att hårddisken inte alltid hinner med att skriva då det blir jävligt tunga filer när man filmar i 1080p 60fps.

 

Hmm, Okey kan nog vara det eftersom hårddisken jag har för tillfället är rätt gammal och rymmer bara 152 GB

 

Den läser och skiver samtidigt väldigt mycket (spel läser och film skriver).

Blir ganska belastad då, måste själv skaffa en 5te hårddisk så jag kan filma utan lagg... :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har för mig att hårddisken inte alltid hinner med att skriva då det blir jävligt tunga filer när man filmar i 1080p 60fps.

 

 

Hmm, Okey kan nog vara det eftersom hårddisken jag har för tillfället är rätt gammal och rymmer bara 152 GB

 

Den läser och skiver samtidigt väldigt mycket (spel läser och film skriver).

Blir ganska belastad då, måste själv skaffa en 5te hårddisk så jag kan filma utan lagg... :P

 

 

Okey då vet jag ju problemet :D Tack så mycket =)

 

Tror jag kommer köpa en 500 GB hårddisk nu :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...