JePPe9 Skrivet 3 Januari 2011 Rapport Skrivet 3 Januari 2011 Min dator hittar inte en TOM DVD+R 4.7GB skiva som jag satt in i DVD-läsaren. Jag har försökt flera gånger att ta ut och in läsaren men nepp, den hittar bara skivor som det är nåt på. Varför? Jag ska bränna nåt på skivan om ni undrar. Citera
CeZ Skrivet 3 Januari 2011 Rapport Skrivet 3 Januari 2011 Har den en DVD-RW logga på sig? Annars är den ingen brännare utan bara en läsare som du skrev, därav kan den inte bränna. Citera
JePPe9 Skrivet 3 Januari 2011 Författare Rapport Skrivet 3 Januari 2011 (redigerat) Har den en DVD-RW logga på sig? Annars är den ingen brännare utan bara en läsare som du skrev, därav kan den inte bränna.Den har ingen RW logga. Det står på läsaren: DVD ROM disc compact Redigerat 3 Januari 2011 av JePPe9 Citera
Vitdom Skrivet 3 Januari 2011 Rapport Skrivet 3 Januari 2011 (redigerat) Har den en DVD-RW logga på sig? Annars är den ingen brännare utan bara en läsare som du skrev, därav kan den inte bränna.Den har ingen RW logga. Det står på läsaren: DVD ROM disc compact DVD ROM = DVD Read Only Memory Du kan inte bränna. Då skulle du haft inte haft DVD ROM beteckningen som står för DVD Read Only Memory.Du skulle ha haft en DVD-R beteckning för att kunna bränna DVD-R skivor.Eller ännu mer korrekt, för du ville ju bränna en TOM DVD+R skiva, DVD+R. Redigerat 3 Januari 2011 av Vitdom Citera
JePPe9 Skrivet 3 Januari 2011 Författare Rapport Skrivet 3 Januari 2011 Ok, vad för DVD skrivare/läsare finns det då? Citera
Vitdom Skrivet 3 Januari 2011 Rapport Skrivet 3 Januari 2011 (redigerat) Ok, vad för DVD skrivare/läsare finns det då?Det sa jag ju. DVD ROM - DVD Read Only Memory, kan inte bränna.DVD-R - För bränning/läsning till DVD-R skivor.DVD+R - För bränning/läsning till DVD+R skivor.DVD-RW - För bränning/läsning till överskrivningsbara DVD-RW skivor.DVD+RW - För bränning/läsning till överskrivningsbara DVD+RW skivor.DVD-RAM - För bränning/läsning till överskrivningsbara DVD-RAM skivor. Redigerat 3 Januari 2011 av Vitdom Citera
JePPe9 Skrivet 3 Januari 2011 Författare Rapport Skrivet 3 Januari 2011 Ok, tur att jag har en DVD+R DL i min förra burk om det funkar att bränna med? Citera
CeZ Skrivet 3 Januari 2011 Rapport Skrivet 3 Januari 2011 Ja, det är egentligen bara att byta ut. Citera
JePPe9 Skrivet 3 Januari 2011 Författare Rapport Skrivet 3 Januari 2011 Ja, det är egentligen bara att byta ut.OK tack för hjälpen! Ni kan låsa tråden nu! Citera
majskolv Skrivet 3 Januari 2011 Rapport Skrivet 3 Januari 2011 Min dator hittar inte en TOM DVD+R 4.7GB skiva som jag satt in i DVD-läsaren. Jag har försökt flera gånger att ta ut och in läsaren men nepp, den hittar bara skivor som det är nåt på. Varför? Jag ska bränna nåt på skivan om ni undrar.I see your problem, köp en ny DVD-brännare Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.