Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Tjenare, är sugen på lite ''åsikter'' gällande om jag ska uppgradera min pc eller om jag ska köpa ett ps3?

info om datorn.

moderkort: m2a-vm hdmi

processor: Amd Athlon 64 X2 dualcore 4200+ (2,2Ghz)

Ram: 2x1gb

Grafikkort: Nvidia GeForce 8500GT (512mb)

Processorn är klockad till 2,47Ghz

Det jag isåfall funderar på att införskaffa till datorn är Grafikkort och ram. Annars gäller ju nytt moderkort då AM2 inte säljs längre. Så alltså bara Ram och grafikkort

(För er som undrar så, det är det jag skulle kunna tänka mig köpa till burken, annars får det vänta till jag har gått ur gymmnasiet och fått jobb, och därefter köper en dator och bygger)

så lite hjälp att bestämma mig Pc komponenter eller Ps3?

Fråga gärna om jag har missat något eller något ni helt enkelt inte förstår

Mvh: Link1

Skrivet

Du måste uppgradera din dator.

Nu är det ju såhär att du måste uppdatera din processor om du ska uppdatera ditt grafikkort. Ett bättre grafikkort kommer flaskhalsa annars.

Min åsikt är att skrota hela datorn och endast behålla hårddiskarna. (Även nätverkskort och ljudkort om du har sådana).

Vad är din budget?

Skrivet

hehe, eftersom jag endast hade tänkt ram och grafik eller ps3, så har jag absolut ingen rimligt budget för nya komponenter, för tillfället 2,5

btw chassit är det inget fel på :)

Skrivet

Okey. Vad har du tänkt att göra på datorn?

För 2,5 så kommer du absolut inte få någon speldator. (Även om du behåller hårddiskarna + chassit).

Ivarjefall, ska du uppdatera så rekommenderar jag starkt att du uppdaterar processorn också. Annars kommer du ångra dig.

En eller två tusenlappar sen kan du få något som duger.

Där, jag plockade ihop något som duger att spela på. Det var för en femhundra lapp extra. Och det är inte 100% säker att delarna passar ihop, så vänta tills någon verifierar det.

Skrivet

hmm, tack för alla tips osv, men gör så att väntar till bidraget i januari kommer och skaffar ps3, sen fyller jag 18 i april och får då en summa på 30k som är meningen till bil+körkort, då blir det att lägga ner lite mer på datorkomponenter :)

Skrivet

hmm, tack för alla tips osv, men gör så att väntar till bidraget i januari kommer och skaffar ps3, sen fyller jag 18 i april och får då en summa på 30k som är meningen till bil+körkort, då blir det att lägga ner lite mer på datorkomponenter :)

Här kan jag ge dig lite råd om ps3 spel med. 1.Uncharted 2 2.Assassins Creed brotherhood. 3.Killzone 2 och 3 an som snart kommer ut. 4. God Of War 3. domma är typ dom som är roligast att köra på "ps3" speciellt uncharted det är skit fin grafik på det. men sen finns det massa också som också är roliga :)

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...