Turbosteps Skrivet 8 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 8 Januari 2011 (redigerat) Hej jag har 19000 att spendera på en dator med skärm osv... och vilket borde jag köpa dator jag skriver bara (grafikkortet och proccesorn.) Proccesorn- AMD Phenom II X4 965 Black Edition Kan (kan välja 6 kärnigt men det är inte nödvändigt) Grafikkort- AMD Radeon 6970 Eller Proccesor- Intel core I7 950 Grafikkort- Gainward Geforce GTX 470. Jag har juu så mkt pengar och vill göra ett klokt val så Vilket skulle ni rekommendera? :) Redigerat 8 Januari 2011 av Turbosteps Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 8 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 8 Januari 2011 Vänta på Sandy Bridge och AMD's Bulldozer med tanke på din budget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Turbosteps Skrivet 8 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Januari 2011 Vänta på Sandy Bridge och AMD's Bulldozer med tanke på din budget.När kommer dom ut? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lolkfezt Skrivet 8 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 8 Januari 2011 Har du 19k så ska du slå till med större grejer. Tycker du ska köra på GTX 580 med SLI (Dvs 2 kort). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Razec Skrivet 8 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 8 Januari 2011 (redigerat) Har du 19k så ska du slå till med större grejer. Tycker du ska köra på GTX 580 med SLI (Dvs 2 kort). Räcker med ett GTX 580,än så länge iallafall :rolleyes: Men vänta på SB,annars kanske du ångrar dig. Redigerat 8 Januari 2011 av Razec Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lolkfezt Skrivet 8 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 8 Januari 2011 Razec: Självklart, men eftersom han har en så stor budget så bör han satsa på 2 stycken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Razec Skrivet 8 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 8 Januari 2011 Razec: Självklart, men eftersom han har en så stor budget så bör han satsa på 2 stycken. Jo men varför slösa,köp ett till om något år när det börjar gå lite segare för några tusen mindre istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lolkfezt Skrivet 8 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 8 Januari 2011 (redigerat) Jojo, men nu menade jag om han skulle använda alla sina 19k nu. Redigerat 8 Januari 2011 av Palm1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Turbosteps Skrivet 8 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Januari 2011 Jojo, men nu menade jag om han skulle använda alla sina 19k nu.Så är tbx nu Tack för alla råd. men vi får se jag ska nog vänta till SB kommer ut så satsar jag på GTX580 också så blir det perfekt. Men nån som vet realese på SB? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lolkfezt Skrivet 8 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 8 Januari 2011 Om några få dagar kommer sandy bridge. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Turbosteps Skrivet 8 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Januari 2011 Om några få dagar kommer sandy bridge.Fan vad fint :) Fan vad fint :)Nån som vet hur mkt det kostar då?Kan någon lägga ihop lite delar åt mig på inet som ni kan rekkommendera-+ Fan vad fint :)Nån som vet hur mkt det kostar då?Kan någon lägga ihop lite delar åt mig på inet som ni kan rekkommendera-+en sak till vilka delar behöver men i en dator för jag ska juu "bygga den själv" och måste veta vad jag exakt behöver:) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lolkfezt Skrivet 8 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 8 Januari 2011 Du behöver: Ett moderkort Nätaggregat RAM-minne(n) Grafikkort Hårddisk Processor Chassi Sedan med din budget så kan du ju faktiskt köpa ett externt ljudkort och nätverkskort, rätt onödigt dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.