Hoppa till innehåll

Ny Dator

Turbosteps

Rekommendera inlägg

Det kommer inte komma någon i 4,9GHz i första taget, det är dock fullt möjligt att klocka processorn så högt. Ryktas att det är busenkelt att klocka SB K processorerna, två klick och du är uppe i 4,9GHz. Vet dock inte hur mycket sanning det är i det.

Enligt sweclockers så går egentligen bara K-serien att överklocka:

Kontentan av det hela är utan tvekan att det finns väldigt god överklockningspotential hos Sandy Bridge-plattformen samtidigt som väldigt få parametrar behövs ställas in för goda resultat. Kravet är dock att man köper en processor ur K-serien då de modeller med låst multipel inte kommer att klara av någon nämnvärd höjning av klockfrekvens.

Intel har ju överklockat riktigt bra innan, såklart sabbar dom möjligheterna nu för att folk ska betala extra för K-serien.

Redigerat av Collez
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 42
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Förstår inte riktigt hur dem har sabbat det, K-serien kostar endast en hundralapp mer på inet. Man får dock inte med någon kylare, förmodligen därför de har kunnat sänka priset. Men jag menar, hur många köper en processor i K-serien om man inte ska klocka alls? Problemet med att överklocka "de vanliga" processorerna är att FSBn påverkade USB3 bussen och gjorde den instabil på direkten. Jag tror dock att någon kommer lyckas klocka en "vanlig" SB processor efter lite tweakande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Antog att prisskillnaden var större än så, fortfarande onödigt att länka ihop FSB'n med USB, SATA och Pci-E bussarna och därmed göra dom vanliga processorerna svåra att klocka.

Redigerat av Collez
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Japp, det är ju klart man borde få kräma ut all möjlig prestanda ur sin nya processor utan att behöva köpa en med upplåst multiplier. Men det kommer förmodligen kommer olika moderkort som låser USB3, SATA och PCI bussarna. Därmed kommer det gå att överklocka "vanliga" också. Fast har man tänkt överklocka redan innan man köper ny dator så ska man självklart slå till på K-serien. Riktigt prisvärd för att vara intel faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aa det blir fint om jag ba ska ha dator tänk på att jag ska ha skärm o tangentbord, mus med :)

Japp, det är ju klart man borde få kräma ut all möjlig prestanda ur sin nya processor utan att behöva köpa en med upplåst multiplier. Men det kommer förmodligen kommer olika moderkort som låser USB3, SATA och PCI bussarna. Därmed kommer det gå att överklocka "vanliga" också. Fast har man tänkt överklocka redan innan man köper ny dator så ska man självklart slå till på K-serien. Riktigt prisvärd för att vara intel faktiskt.

Håller med dig där äntligen lite prisvärdig:)

Aa det blir fint om jag ba ska ha dator tänk på att jag ska ha skärm o tangentbord, mus med :)

Håller med dig där äntligen lite prisvärdig:)

Eyy grabbar vilken skärm kan ni rekommendera mest i Inet.se den ska helst inte vara över 3000 Kr. Den ska helst ha 2 ms och Vara led skärm men måste inte. Redigerat av Turbosteps
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...