↗ till inläggetVad man än säger så har Guggo något emot det :/
Det är ju hela poängen med en diskussion.
Den officiella teorin säger väl att det var eld som fick byggnad 7 att rasa? Det skulle isåfall vara första och enda gången i historien som en byggnad rasar på grund av eld.
Jag kan inte tänka mig att du på allvar tror att en byggnad aldrig någonsin har rasat på grund av att den har brunnit. Eller att det aldrig har hänt efter 9/11.
Dessutom är det ganska stor skillnad på en vanlig brand och när man kraschar ett stort flygplan in i huset.
1945 krashade ett flygplan in i Empire State Building så att det stod och brann ett bra tag utan att vara i närheten av att rasa.
Eftersom det är olika hus (som därmed har olika konstruktion), och olika flygplan (det som kraschade i Empire State building var till exempel mycket mindre), och andra förhållanden som väsentligt skiljer dom åt, såsom flygplanets vikt, hastighet, var i huset det träffar och så vidare så är det här helt irrelevant.
Jämförelsen är ungefär som att säga "Någon körde in en trampbil i en skumgummivägg och överlevde. Alltså är det något skumt med att han som kör en formel 1 bil i 370 knyck rätt in i en bergvägg dog."
En sak lite kul som jag hörde men inte vet hur mycket det stämmer är att den officiella teorin också är en konspirationsteori? Någon som är mer insatt i den officiella teorin som kan säga något om det?
Nja...
"Konspiration (av latinets conspirare: 'andas tillsammans'), eller sammansvärjning, syftar på ett hemligt samarbete mellan en grupp individer med dunkelt, olagligt eller illasinnat syfte."
"En konspirationsteori (av latinets conspirare: "Andas tillsammans") syftar på en teori om en komplott, sammansvärjning eller konspiration. "
Konspirationsteori är en teori om en konspiration. Och om man ser det ur din synpunkt så är den officiella versionen konspirationen, och det du tror är din teori om konspirationen som du tror sker. Dvs, konspirationsteorin.
De som påstår att någon annan konspirerar, har en konspirationsteori.