Hoppa till innehåll

Xfx 5770 Hd Överklock?


Unusual
 Dela

Rekommendera inlägg

Äger ett XFX 5770 HD och jag undrar om det är värt att överklocka det med det medföljande catalyst programmet?

det är 850/1200 just nu, har testat att dra upp klockfrekvensen till 900Mhz och då höjt fläkthastigheten manuellt till 70 och då ligger det på 55 grader när jag spelar, jag märker lite hastighetsskillnad i bland annat Fallout: New vegas.

någon som kan rekomendera hur jag ska klocka det för att få ut mest av kortet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan skilja mellan XFX's version med AMD's referenskylare eller XFX's egna kylare.

Du måste också få kortet stabilt, normalt brukar inte HD 5770 vara någon problem

och klocka sedan undvika stora problem med värmen då det är ett väldigt kyligt kort, bland dem

kyligaste korten just nu i budgetsegmentet.

 

Stabilitetstesta medans du klockar, ladda ner Furmark, medans du stabilitetstestar så drar du upp på frekvenserna lite.

Dra upp 15 mhz på GPU frekvensen, sen så låter du Furmark köra på 10 minuter, ser du inga problem som uppstår med bilden? Dra upp ett snäpp extra. Var försiktig med att höja minnesfrekvensen, det brukar vara orsaken till att många får väldigt ostabila grafikkort vid överklockning.

 

Du kan nog få en 10-13% bättre prestanda med överklockning, beror på spel helt enkelt.

Vissa spel förlitar sig på grafikkort, vissa spel låter processorn istället kämpa mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...