Turbosteps Skrivet 16 Januari 2011 Rapport Skrivet 16 Januari 2011 Tja har en fråga angånde PhysX. Kan man ha PhysX till alla spel? och om inte kan ni nämna några spel med Physx? Citera
CeZ Skrivet 16 Januari 2011 Rapport Skrivet 16 Januari 2011 (redigerat) Nej, physX finns inte i alla spel. Lista: Länk Edit: listan verkar inte komplett, saknas minst 2 vad jag känner till. Redigerat 16 Januari 2011 av Collez Citera
Turbosteps Skrivet 16 Januari 2011 Författare Rapport Skrivet 16 Januari 2011 Nej, physX finns inte i alla spel. Lista: Länk Edit: listan verkar inte komplett, saknas minst 2 vad jag känner till.Okej tack collez men är det värt att köpa en Nvidia kort för PhysX? vad jag sett så blir det faktiskt mycket mer värkligt men vad tycker du? Citera
CeZ Skrivet 16 Januari 2011 Rapport Skrivet 16 Januari 2011 (redigerat) PhysX ökar realismen och fysiken ganska mycket i vissa spel ja, Mafia 2 är ett bra exempel. Nu börjar däremot speltillverkare satsa på CPU "fysikmotorer" istället så PhysX kanske är påväg bort..? Personligen föredrar jag nvidia framför amd främst på grund av andra skäl men alla har sina åsikter och prioriteringar. ;) Redigerat 16 Januari 2011 av Collez Citera
KalphiteQ Skrivet 16 Januari 2011 Rapport Skrivet 16 Januari 2011 Knappast värt att köpa ett Nvidiakort för PhysX. I verkligheten är det väldigt liten skillnad mellan AMD och Nvidia korten i spel med PhysX. PhysX är även endast en fysikmotor som ökar realismen kring hur texturerna rör sig, inte hur snygga texturerna redan är. Citera
Turbosteps Skrivet 17 Januari 2011 Författare Rapport Skrivet 17 Januari 2011 Knappast värt att köpa ett Nvidiakort för PhysX. I verkligheten är det väldigt liten skillnad mellan AMD och Nvidia korten i spel med PhysX. PhysX är även endast en fysikmotor som ökar realismen kring hur texturerna rör sig, inte hur snygga texturerna redan är.Tack Kalphite och collez ni är riktigt grymma :) Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.