Layton Skrivet 22 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 22 Januari 2011 Hej. Många på fuska.se blir störda när man bumpar, men i "Läs innan du skapar en ny tråd" står det att det inte finns någon regel om detta. Jag menar, det står ju att det är okej men alla verkar ju så himla irriterade när någon bumpar, fastän det har med tråden att göra. Så häromdan hade jag lite tråkigt, jag gjorde en ny tråd, som säkert redan fanns, men hade isåfall inte skrivits i på länge. Och då börjar alla tjata om att det redan fanns en sådan tråd. Men om jag hade hittat den gamla tråden och hade skrivit i den hade alla bara sagt, BUMP! Så det jag undrar är: 1. Varför "får" man inte bumpa fast det inte finns någon regel om detta? 2. Får man göra en ny tråd som redan finns fast inte används på jättelänge? /Layton Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 22 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 22 Januari 2011 Beror ju på vad det är för bump, många bumpar är helt onödiga också, därför det är så hatat att bumpa trådar. Kan ju gå under regeln "§3.9 - Posta aldrig inlägg som inte tillför något till diskussionen (spam).", möjligtvis många gånger :). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 22 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Januari 2011 Beror ju på vad det är för bump, många bumpar är helt onödiga också, därför det är så hatat att bumpa trådar.Kan ju gå under regeln "§3.9 - Posta aldrig inlägg som inte tillför något till diskussionen (spam).", möjligtvis många gånger :).Hmmm, okej. Men om vi säger att tråden "vad har du gjort idag" inte skrivits i på tre månader ochjag hittar den och skriver "idag har jag gjort det och det och det" är DET okej?Det kanske är en sak om man bumpar upp en gammal tråd om någon som behövde hjälp med ett spel för tre år sen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 22 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 22 Januari 2011 Beror ju som sagt på vad det är får ämne det är, gäller nog lite vett och ettikett då man bumpar helt enkelt :). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 22 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Januari 2011 Beror ju som sagt på vad det är får ämne det är, gäller nog lite vett och ettikett då man bumpar helt enkelt :).Ja, det tror jag också men alla verkar så himla sura bara man bumpar lite grann <_< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 22 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 22 Januari 2011 Man blir helt enkelt sura av dåliga bumpar. Som då tar upp gamla ämnen som bör ha stannat där. Verkar inte finnas någon regel för bumpning, hade för mig att det fanns förut men jag kan ha fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 22 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Januari 2011 Man blir helt enkelt sura av dåliga bumpar. Som då tar upp gamla ämnen som bör ha stannat där. Verkar inte finnas någon regel för bumpning, hade för mig att det fanns förut men jag kan ha fel.Trodde jag också men det står inget om det i reglerna, och i "läs innan du skapar en ny tråd" står det att detinte finns någon regel om detta... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 22 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 22 Januari 2011 (redigerat) I tråden "Läs innan du skapar en ny tråd": Q. Vad är bump? Får man bumpa? A. En bump är ett inlägg i en äldre tråd, ungefär några månader eller äldre brukar jag kalla för bump. Vissa medlemmar anmäler bumpade trådar om att de ska låsas, men det finns ingen regel om att man inte får bumpa. Om man skriver i en tråd att någon har bumpat så bryter man själv mot §3.2, om du ser någon göra en onödig bump ska du anmäla men de flera bumpar är helt vanliga inlägg. Redigerat 22 Januari 2011 av 3FJSKFJSKGJES Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 22 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Januari 2011 I tråden "Läs innan du skapar en ny tråd": Q. Vad är bump? Får man bumpa?A. En bump är ett inlägg i en äldre tråd, ungefär några månader eller äldre brukar jag kalla för bump. Vissa medlemmar anmäler bumpade trådar om att de ska låsas, men det finns ingen regel om att man inte får bumpa.Om man skriver i en tråd att någon har bumpat så bryter man själv mot §3.2, om du ser någon göra en onödig bump ska du anmäla men de flera bumpar är helt vanliga inlägg.Japp, jag läste den innan, men min fråga var ju "varför alla blir så sura när man bumpar fast det står att det är okej". Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Muffey Skrivet 22 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 22 Januari 2011 Fast man använder t.ex en bump om man vill att tråden ska hamna högre upp fast då ska det inte har skickats någon post på 24h för då är det spamming. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 22 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Januari 2011 Är det spam om ingen svarar efter 24 h efter att man bumpat upp en gammal tråd eller? Jag tycker bumpar verkar bra egentligen, för då ger man den en hans att bli aktiv igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 22 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 22 Januari 2011 Är det spam om ingen svarar efter 24 h efter att man bumpat upp en gammal tråd eller?Jag tycker bumpar verkar bra egentligen, för då ger man den en hans att bli aktiv igen.Att ingen har svarat på 24 timmar är inget ovanligt på fuska, därför kan det nog vara spam, ja. Men det beror ju på, om det är något viktigt arbete man inte förstår sig på och behöver hjälp med det innan man behöver lämna in det eller så, och måste ha svar snarast, eller liknande situtioner. Då tycker jag det är helt ok. Men många bumpar med helt onödiga, bumpar en tre år gammal tråd, genom att svara på en fråga som är tre år gammal. Helt värdelöst i de flesta fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.