NeedforSpeed Skrivet 25 Januari 2011 Rapport Skrivet 25 Januari 2011 Hejsan, jag ska göra en labbrapport som ska inlämnas imorgon. Laborationen gick till att man skulle påvisa olika sockerarter med hjälp utav Trommers prov. Sockerarterna var sackaros, fruktos, laktos, ev galaktos och glukos. Jag har redan skrivit hypotes, syfte, utförande och resultat. Det som kvarstår är då slutsatsen som jag skulle vilja få såbra som möjligt eftersom jag strävar efter bra betyg. Jag skulle vilja få en bra förklaring till varför färgen ändras när man använder trommers prov och varför reducerat socker färgas tegelrött. Självklart så har jag sökt på internet men hittade ingen fakta som svarade på min fråga. Ursäkta om jag skriver lite otydligt men just nu så har jag ganska bråttom. Om ni känner på er att ni gjort detta experiment och tror att ni kan så säg de! :) Citera
Vitdom Skrivet 25 Januari 2011 Rapport Skrivet 25 Januari 2011 (redigerat) Står på svenska Wikipedia. http://sv.wikipedia.org/wiki/Trommers_prov Sen så ska du i en laborationsrapport inte introducera teori under rubriken Slutsats. All teori ska introduceras under rubriken Teori. Under Slutsats skall endast stå typ svaret på Inledningen eller Syftet och vad du kom fram till, t.ex. att Trommers prov stämde med verkligheten. Redigerat 25 Januari 2011 av Vitdom Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.