Jag kan komma på några sådana rock-artister, men ingen som är relaterad till något man kan köpa på McDonalds :/
Gissa Karaktären-leken
↗ till inläggetDags för dig att leta upp McDonalds meny i .pdf :DJag kan komma på några sådana rock-artister, men ingen som är relaterad till något man kan köpa på McDonalds :/
Big mac?
Han har haft många smeknamn men ett utav dem är "Motor City Madman".
Ted Nugent, så klart. Sämsta ordvitsen jag någonsin hört där.
↗ till inläggetHaha, CHICKEN NUGGET :DTed Nugent, så klart. Sämsta ordvitsen jag någonsin hört där.
Men rätt såklart.
Mycket musiker nu.
Ypperligt bra progmetal-trummis med en ockult fascination.
Egentligen behövs nog inte mer information än så.
Neil Peart?
Är det fan inte Danny Carey så lämnar jag tråden för all framtid.
Jo det är ju Danny.
Frontman för ett band sin korta livslängd till trots visat sig vara ett av de mest inflytelserika någonsin. Förmodligen det första bandet som sjöng om "sex, drugs and rock n' roll" så öppet som de gjorde.
Ian Dury?
Nope.
Jim Morrison?
Har nog fel, men...
Jimi Hendrix?
Nej, även om de var samtida med The Doors :)
I början av sin karriär lirade de protopunk/art rock, och på andra skivan blev de ännu mer experimentella och högljudda vilket resulterade i en av de mest kaotiska skivorna jag någonsin har hört. Efter det började de glida mer åt rock/folk-hållet. Vid femte skivan fanns inga av originalmedlemmarna kvar.
Velvet Underground?
Edit: Eller jaha, frontman. Lou Reed då.
Nog är det Lou Reed. :)
Musiker som flera gånger sa att han var trött på att spela sin största hit-låt, och som till och med vägrade framföra den. Han sa också att han inte heller gillade skivan som låten finns på.
Jon Bon Jovi.