MrJesper Skrivet 7 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 7 Februari 2011 hej, vilka typer ska man ha i pkmn crystal? t.ex grass, flying, rock osv. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Antonioz Skrivet 7 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 7 Februari 2011 kan väl ha vad du vill. Tänk på att ha så många olika typer som möjligt typ Vatten Eld Gräs Mark/Fighting Elektricitet Flyg Beror också på vad du ska ha det till, matcher med kompisar eller in-game. Är det in-game är det bra om du har de typer som kan lära sig Surf, Rock smash, strenght o.s.v Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 18 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 18 Mars 2011 Man ska ha så många flertypiga pokémon som möjligt, t ex (nu skiter jag i om det finns i crystal, bara radar upp några) Tropius (Grass/Flying) Lanturn (Water/Electric) Camerupt (Fire/Ground) osv Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zitroz Skrivet 18 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 18 Mars 2011 Man ska ha så många flertypiga pokémon som möjligt, t ex (nu skiter jag i om det finns i crystal, bara radar upp några) Tropius (Grass/Flying)Lanturn (Water/Electric)Camerupt (Fire/Ground)osvTänk på att det är Crystal han pratar om de flesta har av de du nämnde finns inte där ;)Jag skulle säga att typer med få svagheter är bäst om de kan lära sig moves av många olika typer, så att de forftarande kan spöa de flesta.Quagsire skulle jag säga är en bra pokemon att ha eftersom att den är immune mot electric och därav bara är svag mot grass, och den kan lära sig ganska många bra attacker :) Annars är det väl bara att välja typer som kan ta ut varandras svagheter. Så att ifall att du har en el pokemon så är det bra att ha en som kan ta ut Ground eftersom att det är det den är svag mot. :) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 18 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 18 Mars 2011 Å andra sidan blir då Quagsire dubbelt så svag mot grass som en pokémon som är bara ground eller bara water. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zitroz Skrivet 18 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 18 Mars 2011 Å andra sidan blir då Quagsire dubbelt så svag mot grass som en pokémon som är bara ground eller bara water.Därför slåss man inte mot grass med en quagsire ((: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 18 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 18 Mars 2011 Precis, ville bara att han skulle ta med det i beräkningen. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg