💬
Logga in
Fuska.se

Bästa För 14k

19 svar · startad · 🔒 låst

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #1

TJA kan ni sätta ihop en dator för 14k (helst från inet eller komplett) ? vill veta vad som skulle va bäst för 14k skadar inte om det är 14,5k.

Senast ändrad:

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

TJA kan ni sätta ihop en dator för 14k (helst från inet eller komplett) ? vill veta vad som skulle va bäst för 14k skadar inte om det är 14,5k.

Ska du ha med skärm och operativsystem?

Nivå 6 · Fuskare

Om du inte ska ha OS, och skärm med så hoppas jag att du klarar dig jävligt länge på detta= http://www.inet.se/kundvagn/visa/191965/lite-overkill-

Notera att du ska köra CrossFire på Grafikkortet.

Bedöm gärna paketet.

EDIT: Om du nu ska ha OS och Skärm: http://www.inet.se/kundvagn/visa/191985/med-os-o-skarm

*Notera att du inte får Crossfire, H2O ProcessorKylare, 8GB RAM, 2TB och En PCU på 850+ i paketet ovan, men det är ändå ganska snarlikt med tanke på att du får OS och Skärm i paketet ovan.

Senast ändrad:

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Om du inte ska ha OS, och skärm med så hoppas jag att du klarar dig jävligt länge på detta= http://www.inet.se/kundvagn/visa/191965/lite-overkill-

Notera att du ska köra CrossFire på Grafikkortet.

Bedöm gärna paketet.

EDIT: Om du nu ska ha OS och Skärm: http://www.inet.se/kundvagn/visa/191985/med-os-o-skarm

*Notera att du inte får Crossfire, H2O ProcessorKylare, 8GB RAM, 2TB och En PCU på 850+ i paketet ovan, men det är ändå ganska snarlikt med tanke på att du får OS och Skärm i paketet ovan.

Med den budgeten borde man hellre slänga med en SSD då allt kommer ladda snabbare.

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Du har 4 trådar om vad för dator du ska köpa, t.ex en med budget för 19 000:-.. Ser ut som att samma personer frågar om tips till en ny dator varje månad.
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Med den budgeten borde man hellre slänga med en SSD då allt kommer ladda snabbare.

Nej, nu förtiden behöver vi inte anpassa oss till SSD fören de sänkt priserna...

Priset just nu är ganska sjukt.

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Nej, nu förtiden behöver vi inte anpassa oss till SSD fören de sänkt priserna...

Priset just nu är ganska sjukt.

Det är väldigt nytt med SSD enheter, företagen behöver pengar för att omsätta för forskning till billigare och bättre tekniker. Priset har sjunkit väldigt mycket på 1 år, men införs skatten för alla enheter som går att lagra data på blir det ju bara dyrare igen.
Nivå 4 · Lärling

iMac 21,5" ;)

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #9
↗ till inlägget

Ska du ha med skärm och operativsystem?

Ja men jag har pengar till det ;)

↗ till inlägget

Ja men jag har pengar till det ;)

Alltså med skärm, mus, headset och tagentbord blir det 18k. så bara datorn är 14k och resten är 4k

↗ till inlägget
Du har 4 trådar om vad för dator du ska köpa, t.ex en med budget för 19 000:-.. Ser ut som att samma personer frågar om tips till en ny dator varje månad.
HAHA men 18k är stor budget och man tar inte vad som helst bara så där ;)
Nivå 8 · Veteranfuskare
Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

iMac 21,5" ;)

En sådan jävel går nog på 30k, med ingen speciellt imponerande hårdvara.

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Det är väldigt nytt med SSD enheter, företagen behöver pengar för att omsätta för forskning till billigare och bättre tekniker. Priset har sjunkit väldigt mycket på 1 år, men införs skatten för alla enheter som går att lagra data på blir det ju bara dyrare igen.

Jag har nästan klart för mig att det gäller portabla enheter.

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

En sådan jävel går nog på 30k, med ingen speciellt imponerande hårdvara.

nej, den billigaste går på 11995:- och den dyrare 21,5" går på 14995:- men 27" däremot, 16995:- eller 19995:- ;)
11 Feb 2011
Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

nej, den billigaste går på 11995:- och den dyrare 21,5" går på 14995:- men 27" däremot, 16995:- eller 19995:- ;)

Jaja, men huvudsaken är att de är onödigt dyra. ;)

Nivå 9 · Veteranfuskare

Du kan lätt bygga två stycken betydligt bättre PC's för det priset.

Senast ändrad:

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Du kan lätt bygga två stycken betydligt bättre PC's för det priset.

Quoted for truth

Nivå 6 · Fuskare

Och nu övergår vi till ämnet tack :) ?...

Men vad fan finns det att snacka om nu <_<

Senast ändrad:

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Och nu övergår vi till ämnet tack :) ?...

Men vad fan finns det att snacka om nu <_<

Påpeka ju det, känns inte som en seriös tråd då det återupptas flera gånger, och det är inte ovanligt att detta händer mer och mer nu i datorforumet ifrån många andra.
12 Feb 2011
Nivå 6 · Fuskare

Kanske denna tråd bör låsas? Jag ser inget ämne relaterat längre ...

13 Feb 2011
Nivå 41 · Överlegend Bossen Admin

Tråd urspårad och nu låst.

🔒 Tråden är låst och kan inte längre besvaras.