Link1 Skrivet 11 Februari 2011 Rapport Skrivet 11 Februari 2011 Tja, nu är det så att processorn inte riktigt hänger med. är ju inte så jättesugen på att köpa ny processor till datorn, processorn ligger på 1,80Ghz och det verkar inte gå att klocka i bios :S så dåligt med allternativ. finns det något annat sätt jag skulle kunna klocka processorn? Kan tillägga att processorn nästan aldrig går varm då jag inte spelar eller något utan endast är på internet och ser film endast några spel ibland på internet. Mvh: link1 Citera
CeZ Skrivet 11 Februari 2011 Rapport Skrivet 11 Februari 2011 Går det inte i BIOS så lär det inte gå, och som tidigare sagt i många trådar så ska man aldrig överklocka bärbara. ;) Citera
Link1 Skrivet 11 Februari 2011 Författare Rapport Skrivet 11 Februari 2011 hmm. hade tänkt klocka till 1,90Ghz kanske inte gör så mkt men alltid något. kanske har med det du säger att går det inte i Bios så går det inte. Skulle vara lite mäktigt att byta processor på den bärbara då det är mkt pill hehe. i CPU-Z står det att jag har Socket ( socket P (478) ) Hur tkr du jag skall göra ? :=) Citera
CeZ Skrivet 11 Februari 2011 Rapport Skrivet 11 Februari 2011 Att byta processor på bärbara går i regel inte vad jag vet.. Dessutom är Socket 478 väldigt gammal så jag har svårt att tro att du skulle kunna hitta något som ger så stor prestandaökning, samma gäller nog överklockning i så fall. Citera
Link1 Skrivet 11 Februari 2011 Författare Rapport Skrivet 11 Februari 2011 har hittat grymt många processorer som går i kategorin Socket P, Ghz där ligger allt mellan 2,00 och upp till 3,06, har även sett många guider på att skruva isär och byta processor på denna datorn. Men jusst (478) är väll x-antalet em ''pinns''? på cpu'n, Det jag undrar är om jag kan köpa vilken processor som har socket P ? har inte kollat så djupt i detta men :) Citera
CeZ Skrivet 11 Februari 2011 Rapport Skrivet 11 Februari 2011 (redigerat) Först och främst så är det Socket 478 du har, P måste vara något prefix eller något.. Visst hittar du kanske processorer till Socket 478, men det lär vara till stationära datorer. Skulle heller inte räkna med att det går att byta processorn eftersom det som sagt sällan gör de på laptops (BIOS lär inte acceptera bytet bland annat). Vad är det för guider du hittat? Redigerat 11 Februari 2011 av Collez Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.