Ryssfemma Skrivet 12 Februari 2011 Rapport Skrivet 12 Februari 2011 Ja det här är inte min starkaste sida när det kommer till högtalare och ljud i övrigt, och har bestämt mig för att köpa mig högtalare. Jag lyssnar väldigt mycket på rave och annan basfylld musik. Skulle vilja ha tips på ett bra sköna högtalare och min budget ligger på 2900:-. Har funderat på Logitech Z-5500 men enligt omdömen så verkar det som om det inte är jag söker, med anledning till att fokus ligger på surround och inte bas. Någon som har tips på några bra av egen erfarenhet? Mvh Ryssfemma Citera
ralle97 Skrivet 12 Februari 2011 Rapport Skrivet 12 Februari 2011 (redigerat) Fail... Men 5500 är bättre än vad du tror... Redigerat 12 Februari 2011 av ralle97 Citera
CeZ Skrivet 12 Februari 2011 Rapport Skrivet 12 Februari 2011 (redigerat) Skulle ändå säga Z-5500, basen är sjukt bra i det systemet (slår till exempel Z-2300 med hästlängder). Du kan ändra på själva konsollen, fjärrkontrollen eller vad man nu ska kalla den där lilla saken med display och volymratt på vilket uppspelningsläge du vill ha (film eller musik) så att det ska låta bättre. Också kul att kunna ha surroundljud till film/spel imo. Redigerat 12 Februari 2011 av Collez Citera
Ryssfemma Skrivet 12 Februari 2011 Författare Rapport Skrivet 12 Februari 2011 Ok, funkar länge lever den? Vill såklart ha kvalitetshögtalare och vet att Logitech vet hur man handskas med sånt, men vill ändå vara spiksäker på det när det kommer till ljud ifrån dem. En annan sak, har någon handlat ifrån pixmania.se? Webbshop att lita på? Citera
ralle97 Skrivet 12 Februari 2011 Rapport Skrivet 12 Februari 2011 Ja, Jag har handlat där 1 ggr... Jag tycker dom är pålitiliga... Hyfsad leverans (4 arbetsdagar) hyffsat pris... Citera
CeZ Skrivet 12 Februari 2011 Rapport Skrivet 12 Februari 2011 Logitech är väl inte direkt audiofil grejer men när det gäller bang for the buck ligger dom nog i toppen bland datorhögtalare. Äger själv ett par Z-2300, tycker det är väldigt bra ljud i dom förutom ifall man vrider på för högt då det blir lite obalanserat mellan basen och sateliterna. Men då snackar vi ganska rejäl volym för att det ska märkas. Har lyssnat på ett par Z-5500 en gång och det var mycket bättre ljud i dom imo, speciellt basen som var mycket starkare. Köpte mina från pixmania, tycker dom är helt ok när det gäller saker som inte har mjukvara (hört att folk får mobiler och annat på fel språk). Citera
Ryssfemma Skrivet 12 Februari 2011 Författare Rapport Skrivet 12 Februari 2011 Såg att Logitech har Z-5500 på utförsäljning för 2381:- med frifrakt, 4 kvar. Slår till på dem, Pixmania hade ganska hög frakt enligt prisjakt. Citera
ralle97 Skrivet 12 Februari 2011 Rapport Skrivet 12 Februari 2011 Okej... Skulle jag också nog ha gjort... Citera
Link1 Skrivet 12 Februari 2011 Rapport Skrivet 12 Februari 2011 lånar tråden lite. vad är det bästa ljuder man får för 2500? Typ förstärkare+ljud. när jag säger bästa menar jag kraftig bas och rent ljud :) Citera
KalphiteQ Skrivet 13 Februari 2011 Rapport Skrivet 13 Februari 2011 Köpte mina Z-5500 i julas för 1900kr och jag kan inte vara mer än nöjd med dem. Förmodligen det bästa möjliga datorljudet och som sagt väldigt mycket ljud för pengarna. Citera
Ryssfemma Skrivet 14 Februari 2011 Författare Rapport Skrivet 14 Februari 2011 Provade Z-5500 hos en polare, var inte direkt min smak.. Var hos billebro och provade http://www.billebro.se/myshop/myshop_start...2&PRID=2854. Visst är det monitors som riktar sig mot studio's men jag hörde exakt det jag ville. Dem hade bara demo ute på butiken så det blev att beställa ifrån deras webblager. Citera
CeZ Skrivet 14 Februari 2011 Rapport Skrivet 14 Februari 2011 136W, 49hz som lägsta frekvens och 6" basar. Lär suga måttligt till "rave och annan basfylld musik" om du frågar mig. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.