Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Ja det här är inte min starkaste sida när det kommer till högtalare och ljud i övrigt, och har bestämt mig för att köpa mig

högtalare. Jag lyssnar väldigt mycket på rave och annan basfylld musik. Skulle vilja ha tips på ett bra sköna högtalare och min budget ligger på 2900:-. Har funderat på Logitech Z-5500 men enligt omdömen så verkar det som om det inte är jag söker, med anledning till att fokus ligger på surround och inte bas.

Någon som har tips på några bra av egen erfarenhet?

Mvh Ryssfemma

Skrivet (redigerat)

Skulle ändå säga Z-5500, basen är sjukt bra i det systemet (slår till exempel Z-2300 med hästlängder). Du kan ändra på själva konsollen, fjärrkontrollen eller vad man nu ska kalla den där lilla saken med display och volymratt på vilket uppspelningsläge du vill ha (film eller musik) så att det ska låta bättre. Också kul att kunna ha surroundljud till film/spel imo.

Redigerat av Collez
Skrivet

Ok, funkar länge lever den? Vill såklart ha kvalitetshögtalare och vet att Logitech vet hur man handskas med sånt, men vill ändå vara spiksäker på det när det kommer till ljud ifrån dem.

En annan sak, har någon handlat ifrån pixmania.se? Webbshop att lita på?

Skrivet

Logitech är väl inte direkt audiofil grejer men när det gäller bang for the buck ligger dom nog i toppen bland datorhögtalare. Äger själv ett par Z-2300, tycker det är väldigt bra ljud i dom förutom ifall man vrider på för högt då det blir lite obalanserat mellan basen och sateliterna. Men då snackar vi ganska rejäl volym för att det ska märkas. Har lyssnat på ett par Z-5500 en gång och det var mycket bättre ljud i dom imo, speciellt basen som var mycket starkare.

Köpte mina från pixmania, tycker dom är helt ok när det gäller saker som inte har mjukvara (hört att folk får mobiler och annat på fel språk).

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...