Hoppa till innehåll

Ska Få En Dator


Dellonen
 Dela

Rekommendera inlägg

Hejsan, jag ska få en dator nu som present för att jag har höjt mina betyg otroligt samt att jag fyllt år och gjorde denna överrenskommelse med mina föräldrar.

 

Jag vill spela lite spel, CoD, CS:S, WoW och några andra populära spel.

 

 

http://www.midat.se/catalog/product_info.p...roducts_id=5770

 

Är den bra?

 

Jag vill få ut det mesta av mina pengar. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 123
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Hejsan, jag ska få en dator nu som present för att jag har höjt mina betyg otroligt samt att jag fyllt år och gjorde denna överrenskommelse med mina föräldrar.

 

Jag vill spela lite spel, CoD, CS:S, WoW och några andra populära spel.

http://www.midat.se/catalog/product_info.p...roducts_id=5770

 

Är den bra?

 

Jag vill få ut det mesta av mina pengar. ;)

Prisvärt paket som KalphiteQ snickrat ihop: http://www.inet.se/kundvagn/visa/78637

Inte så svårt att sätta ihop en dator, om du nu absolut inte skulle vilja det kan Inet sätta

ihop den till dig för 800kr. Blir ändå en bättre dator än vad du får ifrån midat.se.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker du ska låta dom bygga ihop den åt dig, det är ju lätt hänt att man förstör något. Dom är att lita på också, fick min dator på fem dagar mästerligt byggd.

Rättelse, det är faktiskt ganska svårt att förstöra något, speciellt om man läser en guide till hur man gör (vem gör inte det?).

 

Det är MYCKET mer prisvärt att bygga den själv, Inet och diverse webbsidor skapade inte för intet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men jag har faktiskt ingen aning om hur man bygger ihop en dator, jag kan sisådär mycket om komponenter men jag vet inte om jag vågar på mig att montera ihop en.

 

Jag har läst att man måste ha armband som tar bort all statisk el och ''jordar'' dig.

 

Om jag nu skulle försöka på mig att montera, följer allt med? Sladdar,skruvar, kontakter och allt annat gott.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men jag har faktiskt ingen aning om hur man bygger ihop en dator, jag kan sisådär mycket om komponenter men jag vet inte om jag vågar på mig att montera ihop en.

 

Jag har läst att man måste ha armband som tar bort all statisk el och ''jordar'' dig.

 

Om jag nu skulle försöka på mig att montera, följer allt med? Sladdar,skruvar, kontakter och allt annat gott.

Man behöver inte armbandet, nr det kommer till att jorda sig så gäller det bara att ta i chassit då och då så du skapar balans mellan den statiska elektriciteten.

 

Alla Skruvar följer med, de flesta sladdar (fattas t.ex en SATA kabel så är det bara att köpa till).

 

Guide(engelska) på hur man bygger en dator:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fortfarande väldigt prisvärt paket, ändrade dock grafikkortet till ett lite billigare som dock har exakt samma prestanda.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/202224/2011-02-15

Riktigt simpelt att montera en dator, i den här prisklassen är varenda krona värdefull och du tjänar väldigt mycket prestanda på att bygga ihop själv. Vad jag förstod hade datorn du först länkade till ett medföljande operativsystem? Isåfall är det bara att köpa,bygga och vara glad.

 

Rekommenderar dig att strunta i alla dessa internetguider och istället läsa instruktionerna som följer med komponenterna, det ger dig ofta en bättre förståelse över saker och ting.

 

Edit: Tack för att ni rekommenderar mig här i forat också.

Redigerat av KalphiteQ
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så det kommer inte spela någon roll vilket grafikkort jag tar?

 

Det jag har funderingar över är följande.

 

Vilka fläktar ska kopplas till nätagget? CPU kylaren går till moderkortet men dom andra då och ska nätagget suga in lugt eller blåsa ut?

 

Spelar det någon roll i vilken kontakt jag kopplar SATA kablarna från dvd'n och hdd'n?

 

Är CPU kylaren som följer med bra?

 

Hur formaterar jag hdd'n för att installera windows på den?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...