💬
Logga in
Fuska.se

Ska Få En Dator

123 svar · startad

Nivå 3 · Lärling

Du kan inte flasha kortet till 6990 om det är det du menar.

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #62

Nej jag menar om moderkortet är kraftfullt nog att klara 6990 om jag nu skulle få för mig att skaffa ett sånt i framtiden.

Men hur flashar jag 6950 -> 6970

Nivå 3 · Lärling

Självklart, varför skulle moderkortet bry sig om vilket grafikkort du använder? Har inte följt med i tråden så vet inte hur det ligger till med nätaggregatet.

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #64

600w så jag kanske måste uppgradera det senare men men.

Nivå 6 · Fuskare

Ska du ha en Radeon HD6990 så kan du räkna med att det kommer låta lite, iaf, PSU (Nätagget) kommer klara det, så du behöver inte ändra, om du nu inte... tjaa... skule köra den i CF....

Hur du flashar?, Google finns av en anledning,

Men men....

Varsågod ;P

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #66

Tack så mycket! :)

13 Mar 2011
Nivå 7 · Fuskare

Eller så följer du den här guiden som jag gjorde, med resultat. http://www.techpowerup.com/articles/overclocking/vidcard/159

17 Mar 2011
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #68

http://www.inet.se/kundvagn/visa/292136/2011-03-17

Vilka kablar är det som behövs för att koppla DVDn och HDDn till moderkortet? Sata eller Esata, ge gärna en länk.

Nivå 6 · Fuskare

ESata används nästan alltid utanför datorn...

Använd SATA till hdd:n... Köp en IDE DVD. Om inte det går för sig, en SATA:

Senast ändrad:

Nivå 9 · Veteranfuskare

Varför en IDE DVD? Vi lever på tvåtusentalet, SATA är uppfunnet.

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

ESata används nästan alltid utanför datorn...

Använd SATA till hdd:n... Köp en IDE DVD. Om inte det går för sig, en SATA:

Varför IDE dvd? Ser verkligen ingen anledning till att ha en tjock ful kabel i datorn istället för en mindre SATA.
Nivå 6 · Fuskare

Många (Som jag själv) Gillar helt enkelt inte att ta SATA portarna för optiska enheter. Mer en smaksak, sen så har jag bara 4SATA portar, med 3 hårddiskar + 2 DVD brännare. = IDE porten används.

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #73

http://www.inet.se/artikel/8903232/serial-...el-50cm-vinklad

Är det sån jag måste köpa?

Jag ska ha en HDD och en DVD då behöver jag endast 2 då?

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Många (Som jag själv) Gillar helt enkelt inte att ta SATA portarna för optiska enheter. Mer en smaksak, sen så har jag bara 4SATA portar, med 3 hårddiskar + 2 DVD brännare. = IDE porten används.

Försök att hitta någon annan som föredrar IDE DVD's, blir nog svårt. SATA är snabbare, enklare (inget master/slave på samma sätt) och smidigare.

Dessutom så har i stort sett alla moderkort idag >=5 SATA portar, och vem fan har två DVD brännare?

↗ till inlägget
http://www.inet.se/artikel/8903232/serial-...el-50cm-vinklad

Är det sån jag måste köpa?

Jag ska ha en HDD och en DVD då behöver jag endast 2 då?

Correct, men det ingår oftast 2 st SATA kablar med moderkortet, tyvärr så skickar MSI ibland (som med detta moderkort) bara med en SATA kabel, då får du helt enkelt köpa en till.

Senast ändrad:

18 Mar 2011
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Försök att hitta någon annan som föredrar IDE DVD's.

Lätt.

Dessutom så har i stort sett alla moderkort idag >=5 SATA portar, och vem fan har två DVD brännare?

Mii...

Nivå 9 · Veteranfuskare

Jaha, vilka då? Att skriva "Lätt." bevisar inte särskilt mycket.

Finns heller i stort sett ingen anledning till att ha 2 brännare, mer en grej som märkesdatorer gör för att lura köparna på att det ska vara bra.

19 Mar 2011
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Jaha, vilka då? Att skriva "Lätt." bevisar inte särskilt mycket.

Finns heller i stort sett ingen anledning till att ha 2 brännare, mer en grej som märkesdatorer gör för att lura köparna på att det ska vara bra.

Men vad gör det dig?

Nivå 9 · Veteranfuskare

Tycker bara att det är fel att säga att många föredrar IDE brännare när varken i stort sett ingen föredrar det och det heller inte finns någon anledning till att göra det.

Nivå 7 · Fuskare

Men varför rekommenderar du IDE brännare? Tror knappast han kommer få slut på SATA platser. En IDE kabel ger verkligen fingret åt luftflödet i lådan.

Nivå 6 · Fuskare

Okej, får väl gå lite längre in i nu tiden, igentligen har jag ingenting att säga om portar då min dator är minst sagt utdaterad. Och, det är väl jag också...

Kör på Seriell ATA.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in