zitroz Skrivet 17 Februari 2011 Rapport Skrivet 17 Februari 2011 Hej är det någon som kan höra vad det är för noter/toner pianot spelar i början på denna låt? (Typ fram till att de börjar sjunga) Mitt musikaliska sinne är inte tillräckligt för att uppfatta dem. Citera
Banish Skrivet 17 Februari 2011 Rapport Skrivet 17 Februari 2011 (redigerat) Jag har tagit ut tonerna som pianot spelar nu tror jag, är inte så bra på det här. Är även dålig på noter. Går det bra om jag skriver tonerna här? D# A# D# F# A# G# A# A# = "första sektionen" Jag antar att du hör att den stiger och att det är inte samma A# på alla ställen. D# C# B A# G#A#B = "andra sektionen" Dom sista tre tonerna spelar snabbt tillsammans som du nog hör. B C# D# F# D# C# C#D#F D# C# D# F F# G# A# = "sista sektionen" Kompet skulle jag tro gå: B F# G# C#. Kan inte garantera att detta är rätt dock, kan också ha skrivit fel. Men det är så nära som jag kommer iaf :) Du får lyssna dig till timingen. Redigerat 17 Februari 2011 av Banish Citera
zitroz Skrivet 4 April 2011 Författare Rapport Skrivet 4 April 2011 Oj glömde bort att jag gjorde den här tråden.. hehe tack så mycket! Ska träna lite på det när jag kommer hem! :) Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.