Hoppa till innehåll

Droger


Laserturk
 Dela

Rekommendera inlägg

Nej, nej, nej, nej.

Detta är saker som påverkar vårt belöningssytem, dessa är de konstgjorda saker som kroppen mår bra av och sedan mår sämre av sen, det är det här jag är emot.

Droger är inte bra, bara för att man mår bra i stunden... men efteråt kommer problemen.

Läste du ingenting av vad jag och WASD skrev? <_<
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, nej, nej, nej.

Detta är saker som påverkar vårt belöningssytem, dessa är de konstgjorda saker som kroppen mår bra av och sedan mår sämre av sen, det är det här jag är emot.

Droger är inte bra, bara för att man mår bra i stunden... men efteråt kommer problemen.

Vad har du för åsikter för dem som använder cannabis för medicinskt bruk? Det sägs hjälpa något oerhört mot MS.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"The implications are strictly for this kind of controlled setting," said Grob. "They do not transfer over to the regular world."

 

Psilocybin is an illegal drug. The U.S. Drug Enforcement Agency considers it a Schedule 1 drug, meaning the potential for abuse is high, it has no medically accepted use and isn't considered safe to use under medical supervision. "

 

Notera hur killen säger att vad de kommer fram till inte går att applicera på den riktiga världen. Vilket är vad vi pratar om.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I ett laboratorium, fullt med svindyr utrustning skulle jag gissa. Deras tester är inte applicerbara på den "riktiga" världen.

 

Dessutom, mot slutet så har vi ""There are safer ways to create profound transcendent experiences, like the use of meditative states, that can facilitate therapeutic openness and change," he said.

 

He also doesn't believe drug-induced personality changes can be sustained in the long run.

 

"Character can and will deteriorate with the use of substances that have abuse potential over the long run," he said, "even though initially there may sometimes seem to be 'positive personality adaptations.'" "

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har svårt att tänka mig någon svindyr utrustning. Det är bara en person som äter svamp. Kontrollera tillvaro kan man uppnå hemma med rätt set, setting och en sitter.

 

Ingen av oss vet vad de egentligen menar så det är lite hopplöst att diskutera det. Jag har läst forumtrådar och liknande av personer som skrivit att deras liv förbättrat efter en tripp på svamp eller övriga hallucinogener. Så när jag först såg artikeln passade den in i den bilden jag redan hade av det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har svårt att tänka mig någon svindyr utrustning. Det är bara en person som äter svamp. Kontrollera tillvaro kan man uppnå hemma med rätt set, setting och en sitter.

Det är ju trots allt på ett laboratorium på UCLA. Jag har svårt att tro att de skulle säga "not applicable on the regular world" om det faktiskt inte var så. Det är inte en person som äter svamp, det är ett experiment som genomförs av forskare. Naturligtvis säger de inte bara "Här är lite svamp, good luck have fun. Vi går och fikar"

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, nej och nej. Facepalm åt er. Försök inte. Lol magiska svamparna är "nyttiga" Detta måste vara ett stor skämt jag har läst på länge. Varför är dessa svampar psykideliska? För att dom har inte växt upp "normalt". Exempel på handikappar, nu säger jag ingenting emot dom men en handikap är samma sak som en psykidelisk svamp. Den har helt enkelt växt upp i en giftig miljö, och den föddes men en sjukdom, effekten som ger trippar. Kallar du detta nyttigt och friskt? Knappast. Och om jag tror rätt eller hörde rätt så kan man droga sig med flugsvamp. Den är ju inte olaglig, så varför inte ta och äta den istället? Även om jag är emot detta och tycker detta är sjukt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eh, svampen har växt upp helt naturligt. Jag kan inte så mycket om mykologi så jag ska inte uttala mig så mycket om det, och jag antar att du inte heller kan något om det.

Här är en lista på svamp som innehåller det psykoaktiva ämnet psilocybin. Var har du läst att alla dessa växer upp onormalt? http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_psilocybin_mushrooms

 

Det är inte jag som kallar det "nyttigt och friskt". Jag bara länkar till vetenskapliga studier.

 

Om jag inte minns fel så innehåller Röd Flugsvamp ett annat psykoaktivt ämne samt giftet muskarin. Därav tar jag inte och äter den. Den må vara laglig, men den är farligare än vissa olagliga arter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...