Hoppa till innehåll

Droger


Laserturk
 Dela

Rekommendera inlägg

Så säger jag att jag själv inte tycker att vi behöver en till drog att förstöra folk med, utan att det är bra som det är.

Det är en sak att förbjuda allt som är farligt, men att legalisera saker som egentligen inte behövs är bara onödigt tycker jag.

Hur kan du bedöma vad som "behövs?". Allt som människan behöver är inte mycket mer än mat och vatten. Du kanske gillar ridning, fastän det är farligt om man ramlar av hesten. Andra "behöver" inte rida. Låt folk göra vad de vill.

 

Säga vad ni vill, men jag tycker det är läskigt att man så tydligt kan märka på någon att de röker cannabis. Jag träffade honom i två minuter men kunde ändå avgöra det.
Vet du hur mycket han röker då? Behövs inte många sekunder för att kunna avgöra om en person är alkoholist. I rimliga mängder är allt ofarligt vill jag nästan påstå. Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur kan du bedöma vad som "behövs?". Allt som människan behöver är inte mycket mer än mat och vatten. Du kanske gillar ridning, fastän det är farligt om man ramlar av hesten. Andra "behöver" inte rida. Låt folk göra vad de vill.

Just det! Tack så mycket!

Vi har ju redan så många farliga saker, eller hur? Varför ska vi då behöva en ny farlig grej?

 

Jag har ju redan förklarat, helt absurt att man måste säga samma sak flera hundra gånger så fort man öppnat munnen/ eller i detta fall rör på fingrarna.

JAG tycker att det är skillnad på legalisering och förbud. Förstår du nu?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är du säker på att det inte är en slump då? Hur kan det minska bara för att man legaliserar det? Låter ju helt absurt, för att småungar som inte tycker det är lika coolt längre om det är lagligt att röka på, eller?

Därför att det som är förbjudet är också coolt. Varför tror du alla småglin röker och dricker exempelvis? Redigerat av Whore
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Legalisering och förbud är ju nästan motsatser till varandra. Det du verkar försöka säga är "Det är bra som det är nu" medans jag ser hur samhället behöver uppdatera sig utifrån den forskning som skett sen droger började bli olagliga.

Aha :)

 

Jo? Cannabis är nice. Vad jag menar är att det kommer inte vara lika attraktivt för folk (i synnerhet ungdomar) eftersom att det inte längre är förbjuden frukt.
Jaha, så du röker för att det är skönt, inte för att vara cool? Fast jag fattar såklart, men jag tror ändå inte att det är en långsiktig lösning.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vet du hur mycket han röker då? Behövs inte många sekunder för att kunna avgöra om en person är alkoholist. I rimliga mängder är allt ofarligt vill jag nästan påstå.

"Då och då"

 

Han går ju i gymnasiet så det lär ju absolut inte vara oftare än en gång i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...