Hoppa till innehåll

Droger


Laserturk
 Dela

Rekommendera inlägg

Men jag ser ingen anledning till att legalisera ytterligare en drog. Bara för att ni har rätt att "göra vad ni vill med er egen kropp" så varför inte sticka knivar i er, röka hundra cigaretter per dag och sedan ta ert liv (inte för att cannabis gör så ,detta var bara ett exempel, så tjata inte om att jag är opåläst)

Vad vill du säga? Att om man har friheten att bestämma över sin egen kropp ska man sticka knivar i sig själv? Nej, det vill jag inte alls göra?

 

Hypokritiskt... avancerat ord? Ehehe...

Tar det som negativt.

Isåfall... jag tycker att man ska få köra bil med alkohol i kroppen, därför har jag full rätt att göra det och just nu ska jag dricka och sedan sno mina föräldrars bil och åka iväg. Full rätt? NEJ.

Hypokritiskt = dubbelmoral

 

Kör du med alkohol i kroppen innebär du en risk för andra människor. Hur är man en risk för andra när man röker cannabis?

Redigerat av Whore
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag orkar inte mer :( Kan du inte komma tillbaks om ett år eller nåt och se bristen i din argumentation så vi slipper peka ut det igen. Nu tror du jag menar "alla som tycker droger är dåligt är dumma". Men jag syftar på ditt sätt att argumentera, inte punkten du framför. Jag tar Guggo som exempel. Ni har liknande tes och jag håller inte med någon av er men han kommer med korrekta argument.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kör du med alkohol i kroppen innebär du en risk för andra människor. Hur är man en risk för andra när man röker cannabis?

Självklart innebär du en risk mot andra om du kör med cannabis i kroppen. Vad är det för fråga? Om du sitter hemma är du inte en risk oavsätt om du dricker eller röker cannabis. På vägen är du alltid en risk om du har använt droger.

 

"The latest review of the evidence reports that driving under the influence of cannabis appears to increase the risk of motor vehicle crashes by a factor of two to three times."

 

"Even low doses of marijuana impair driving ability. The drug significantly affects judgment and concentration. It also affects perception, causing tunnel vision and slower eye adjustment to change in light. Marijuana also impairs motor skills. A study of drivers responsible for fatal accidents showed that 39% were impaired with alcohol and 16% with marijuana at the time of the crash."

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaha? Det trodde jag i alla fall (obviously :P ). Annars förstår jag inte parallellen med att köra bil alkoholpåverkad?

 

Edit: Vänta. Nu läste jag Laytons inlägg och saker klarnade lite. But still!

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Självklart innebär du en risk mot andra om du kör med cannabis i kroppen. Vad är det för fråga? Om du sitter hemma är du inte en risk oavsätt om du dricker eller röker cannabis. På vägen är du alltid en risk om du har använt droger.

 

"The latest review of the evidence reports that driving under the influence of cannabis appears to increase the risk of motor vehicle crashes by a factor of two to three times."

 

"Even low doses of marijuana impair driving ability. The drug significantly affects judgment and concentration. It also affects perception, causing tunnel vision and slower eye adjustment to change in light. Marijuana also impairs motor skills. A study of drivers responsible for fatal accidents showed that 39% were impaired with alcohol and 16% with marijuana at the time of the crash."

Jag menade att det inte rör mig om någon röker cannabis eftersom att jag tycker att förbudet är ett hyckleri. Layton argumenterar då: "Isåfall... jag tycker att man ska få köra bil med alkohol i kroppen, därför har jag full rätt att göra det och just nu ska jag dricka och sedan sno mina föräldrars bil och åka iväg. Full rätt? NEJ." Jag menar alltså inte att det är ofarligt att köra bil under påverkan av cannabis, jag talar om det mer generellt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad vill du säga? Att om man har friheten att bestämma över sin egen kropp ska man sticka knivar i sig själv? Nej, det vill jag inte alls göra?

Hypokritiskt = dubbelmoral

 

Kör du med alkohol i kroppen innebär du en risk för andra människor. Hur är man en risk för andra när man röker cannabis?

Ville bara säga att det finns massa saker att göra med sin kropp, det var inte meningen att du skulle sticka in knivar i dig själv.

 

Cannabis... om du röker det kan du dö, stackars alla dem så älskar dig. Och var det Guggo som påpekade det? Jo, folk betalar ju skatt, ska det vara som en vanlig lungcancer du har som ska få behandlas för andras pengar för att du rökt cannabis?

 

Det är inte mycket, men jag ser fortfarande ingen anledning till att du ska ha rätt till att bryta mot en sån lag och för att det ska legaliseras.

 

 

Jag orkar inte mer :( Kan du inte komma tillbaks om ett år eller nåt och se bristen i din argumentation så vi slipper peka ut det igen. Nu tror du jag menar "alla som tycker droger är dåligt är dumma". Men jag syftar på ditt sätt att argumentera, inte punkten du framför. Jag tar Guggo som exempel. Ni har liknande tes och jag håller inte med någon av er men han kommer med korrekta argument.

Nu står här mycket offTopic:

Kolla, jag ser exakt samma sak på dig. Använda dett argumnet: "chips påverkar väl också belöningssystemet isåfall", wtf???

Jag vet att mina argument är "dåliga", se de har typ inte påverkat dig ett dugg, men dina argument har typ inte påverkat mig heller.

Det är typ bara att acceptera att vi är... olika. Riktigt olika. För olika för att kunna diskutera med varandra.

BTW du accepterar mina åsikter, men inte argument. Sorry, jag kan inte göra så mycket. Argumenten är en del av åsikten.

 

AJa, men nu kom jag lite ifrån ämnet, men om du tycker att det är tråkigt att diskutera det här för att du tycker jag är jobbig... VARFÖR SKRIVER DU DÅ SAKER I MIN FRÅGETRÅD som relatarerar till droger?

Hm.

Men vi skriver ju här för att vi tycker det är kul (eller hur?) så om du inte tycker det är roligt längre så kan jag sticka. Jag tycker inte heller det är så roligt. Jag skulle faktiskt kunna läsa eller spela gitarr just nu.

Hej då.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alla är olika. Jag använder återigen Guggo som exempel, argumentationerna mellan oss går bra. Försök att utveckla dina argument. Det är konstgjort för belöningssystemet, okej. Men vad är det för dåligt det? Skadar det verkligen i små mängder? Hur avgör man vad som är konstgjort för belöningssystemet och inte? Ditt sätt att argumentera låter lite som "Droger är inte bra för att det är dåligt".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alla är olika. Jag använder återigen Guggo som exempel, argumentationerna mellan oss går bra. Försök att utveckla dina argument. Det är konstgjort för belöningssystemet, okej. Men vad är det för dåligt det? Skadar det verkligen i små mängder? Hur avgör man vad som är konstgjort för belöningssystemet och inte? Ditt sätt att argumentera låter lite som "Droger är inte bra för att det är dåligt".

Jag har redan sagt hur jag tänker.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan du förtydliga det? "Det är konstgjort för belöningssystemet" uppfattade jag, bygg på det argumentet som jag beskrev. Vi påverkas inte av varandras argument som du säger, vi behöver alltså bygga på och förtydliga dem. Be mig gärna bygga på något av mina argument.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Cannabis... om du röker det kan du dö, stackars alla dem så älskar dig. Och var det Guggo som påpekade det? Jo, folk betalar ju skatt, ska det vara som en vanlig lungcancer du har som ska få behandlas för andras pengar för att du rökt cannabis?

Alltså... Det krävs ganska mycket för att få lungcancer av rökning. Cannabis är liksom ingen sak man röker flera gånger om dagen som cigaretter.

 

Som högst kanske man skulle röka cannabis två gånger om dagen.

En cannabis-effekt håller mycket längre än en nikotinkick, som är den största anledningen till att man röker tobak.

Om man röker cannabis kan det hålla i flera timmar, medan en nikotinkick inte håller mer än 2 minuter.

 

Folk som röker och får lungcancer av det röker kanske 1 paket om dagen eller mer, det är ungefär 20 cigaretter om dagen.

Varje cigarett tar man också ungefär 20 bloss (inte räknat, men gissar på att det är någonstans där), det blir alltså runt 400 bloss om dagen.

 

Med cannabis så klarade jag mig på ett enda bloss (det var i och för sig en så kallad "shot", vet inte om det är mer än ett vanligt bloss) för att vara påverkad i flera timmar.

Det är nog ganska individuellt, men jag tror att man inte behöver fler än 5 bloss för att bli påverkad.

 

Så det är 2-10 bloss mot 400 bloss om dagen, om man ens röker det varje dag.

Vad jag vet blir man inte beroende (åtminstone inte lika mycket som av tobak) av cannabis.

Redigerat av Imaiden
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...