MrFr3drik Skrivet 4 Mars 2011 Rapport Skrivet 4 Mars 2011 Jag tänkte starta en online radio med minecraft tema. Men det här med musik o copyright. Får man spela vad man vill hur som helst? Jag tror inte det men jag vet inte... Jag har massor med musikskivor man kan lägga på datorn men får man spela upp det hur som helst? Jag kan inte börja med radion innan jag vet vad man får spela upp och vad man inte får spela upp. (Spotify är troligen uteslutet...) Vet ni något så skulle jag uppskatta det. Citera
CeZ Skrivet 4 Mars 2011 Rapport Skrivet 4 Mars 2011 Med all respekt, tror du att det här kommer bli stort nog för att skrivbolagen ska bry sig eller ens märka av dig? Tänk hur länge man kunde ladda upp vilken låt som helst på YouTube utan problem, polisen kommer inte sparka in dörren i ditt hus så fort du spelar upp en låt. Citera
MrFr3drik Skrivet 4 Mars 2011 Författare Rapport Skrivet 4 Mars 2011 Det har du rätt i. heh Men man vet ju aldrig... Citera
Vitdom Skrivet 5 Mars 2011 Rapport Skrivet 5 Mars 2011 Jag tror att man måste ha tillstånd av de som har rättigheterna till det som du spelar upp. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.