GtaZebbe122 Skrivet 12 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 12 Mars 2011 Hej, Jag har ett väldigt stort problem, När jag spelar t.ex Call of Duty :Black ops, Så ungefär efter 20 minuter efter jag har startat så startas min dator om av sig självt. Jag tror att det kan vara att datorn kan vara överhettad, Fast den startar om av sig självt även när jag inte har använt den på ett dygn. Så jag tror att den blir överhettat eller något och har som en säkerhets grej att det startar om sig, Så är det någon som vet vad felet är, Eller om jag har rätt i min teori, Hur man ändrar den inställningen så den inte startas om? :) Tack! Btw, Jag har Windows XP Och varje gång det händer så snackar jag alltid på skype,Så kan det ha något med det att göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FreakyStyley Skrivet 12 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 12 Mars 2011 Har du blåst rent den på sistonde? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GtaZebbe122 Skrivet 12 Mars 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Mars 2011 (redigerat) Japp,, Jag har tagit bort sido väggen eller vad man ska kalla den,,Så den får in mer luft elelr nåt tänkte jag. Redigerat 12 Mars 2011 av GtaZebbe122 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lolkfezt Skrivet 12 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 12 Mars 2011 Kan ju vara att fläktarna har gått isönder. Kolla så att dem snurrar när datorn är på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 12 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 12 Mars 2011 Japp,, Jag har tagit bort sido väggen eller vad man ska kalla den,,Så den får in mer luft elelr nåt tänkte jag.Eftersom att sidoväggen finns på chassit för att förhindra att föremål/viss del damm ska ta sig in i datorn så tror jag att problemet förvärras av att man tar bort sidoväggen. Pröva byta kylpasta, blåsa bort damm, kolla fläktarna och sätta tillbaka sidoväggen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GtaZebbe122 Skrivet 12 Mars 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Mars 2011 Fläktarna snurrar, Jag har en sorts knapp som jag kan välja villken hastihet dom ska snurra i, Och jag har på max . Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 12 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 12 Mars 2011 För mig började datorn krångla då det blev för mycket damm i fläktarna. Tog det försiktigt med en dammsugare sen var allt löst, och den fungerade som vanligt. Dock så var problemet att den hade svårt att starta, inte att den stängdes av då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GtaZebbe122 Skrivet 12 Mars 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Mars 2011 Jag blåste rent fläktarna försiktigt. Och nu låter en fläkt väldigt konstigt,Och jag kollade så att ingen sladd eller nåt var i vägen :S Jag fixade det xD, Den satt fel eller nåt. Men är det nåt i rekommenderar? Att dammsuga datorn,? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lolkfezt Skrivet 12 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 12 Mars 2011 Dammsuga aldrig i datorn. Blås ut dammet så noggrant du kan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GtaZebbe122 Skrivet 12 Mars 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Mars 2011 Okej, Tack :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 12 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 12 Mars 2011 Kolla med ett program som Everest eller SpeedFan vilken/vilka delar det är som blir för varma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 12 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 12 Mars 2011 Dammsuga aldrig i datorn. Blås ut dammet så noggrant du kan.Det var inte jag som dammsög, men det gick bra för han som gjorde det, jag stog och kollade på och ingenting hände. Jag läste att man skulle ha ett speciellt (minns inte om det var "metall" eller plast, eller vad det kan tänkas heta). Det fungerade som sagt fint, den gick bra efteråt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.