Hoppa till innehåll

Datorn Startas Om Av Sig Självt!


GtaZebbe122
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej, Jag har ett väldigt stort problem,

När jag spelar t.ex Call of Duty :Black ops, Så ungefär efter 20 minuter efter jag har startat så startas min dator om av sig självt. Jag tror att det kan vara att datorn kan vara överhettad, Fast den startar om av sig självt även när jag inte har använt den på ett dygn. Så jag tror att den blir överhettat eller något och har som en säkerhets grej att det startar om sig, Så är det någon som vet vad felet är, Eller om jag har rätt i min teori, Hur man ändrar den inställningen så den inte startas om? :) Tack! Btw, Jag har Windows XP

 

 

Och varje gång det händer så snackar jag alltid på skype,Så kan det ha något med det att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Japp,, Jag har tagit bort sido väggen eller vad man ska kalla den,,Så den får in mer luft elelr nåt tänkte jag.

Eftersom att sidoväggen finns på chassit för att förhindra att föremål/viss del damm ska ta sig in i datorn så tror jag att problemet förvärras av att man tar bort sidoväggen. Pröva byta kylpasta, blåsa bort damm, kolla fläktarna och sätta tillbaka sidoväggen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dammsuga aldrig i datorn. Blås ut dammet så noggrant du kan.

Det var inte jag som dammsög, men det gick bra för han som gjorde det, jag stog och kollade på och ingenting hände. Jag läste att man skulle ha ett speciellt (minns inte om det var "metall" eller plast, eller vad det kan tänkas heta).

 

Det fungerade som sagt fint, den gick bra efteråt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...