Hoppa till innehåll

Wi-fi Usb Connector...


Uzag
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej!

Jag misstänker att jag är rätt körd men jag tänkte att någon här kanske kan råda bot på detta...

Jag vill spela pokémon BW online, men jag kan inte använda trådlöst nätverk där jag bor. Därför bestämde jag mej för att testa med en piratkopia av "Nintendo Wi-Fi USB Connector".

Den är av denna modell

(Tur nog lade jag bara knappt 100 spänn på min, med frakt << )

 

Jag tror att jag har fått det mesta att fungera men när den väl skall ut på internet skiter det sej. Den söker efter nätverk men hittar inget?

Jag kommer alltså till steg nr.6 här

 

Någon som har några idéer..? Eller måste jag acceptera nederlag?

Mycket tacksam för svar!

 

 

//Här är tre grejor jag själv funderat över... Nätverk är dock inte riktigt min grej... Heh...

 

1) Jag bor typ i en betongbunker. Spelar detta någon roll? Det räcket väl att vägen mellan mitt DS och USB stickan är klar?

 

2a) Min sladd-router verkar använda WPA2. Måste jag ha WPE? Jag har ett "vanligt" NDS.

2b) Kan jag få en WPA2 > WPE konvertering att ske i min dator, eftersom informationen ändå måste gå via min dator till USB-stickan?

 

3) Jag har Windows XP SP2. Behöver jag uppgradera till SP3?

Redigerat av Uzag
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Åh nej, inte den där skiten! Den där adaptern suger getpung. Köpte en sån själv och fick aldrig skiten att funka, kan tillägga att jag pluggat IT och vet hur man sätter upp nätverk. Fick ingen hjälp av sidan jag köpte den av (en svensk sida).

 

Den funkar inte tyvärr, det är massor av folk som aldrig får den grejen att funka men så funkar det för ett fåtal vilket är knasigt. Jag råder dig att ge upp. (Alternativet är att du söker runt som en galning på google, har för mig att jag hittade något skumt forum där någon kodat egna drivrutiner för datorn till skiten, men det kräver att du är datornörd).

 

 

För att svara på dina andra frågor...

1. Det ska funka utan några större problem. Det som kan störa är mikrovågsugnar som är igång.

2a. För att komma ut på internet med spel så på DS måste du köra WEP.

2b. Med den där skitdongeln så ska den skapa ett WEP-nätverk, det är dess funktion. Så om datorn har tillgång till internet ska du inte behöva tänka på hur datorn får internet (kabel/WPA2/whatever).

3) Det spelar ingen roll, din dator har inga problem. Det är dongeln som är problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Åh, *** vad jag blivit blåst...

Fast jag behöver åtminstone inte känna mej alltför misslyckat att jag inte fick igång den, haha. Jag får väl sitta på biblioteket och spela tillsvidare.

Tack för hjälpen!

 

Men med tanke på dina övriga svar så borde jag kunna komma on-line med mitt DS om jag skaffar en dongel som fungerar?

Är Nintendos den enda typen som är värd att satsa på när det gäller DS? Fixar den också till WEP nätverk oberoende på min "sladd-uppkopplings" kodning (jag antar att svaret är "ja" men det är lika bra att fråga så att jag inte klantar mej igen)?

Redigerat av Uzag
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kan komma online med donglar som funkar. :P Du ska relativt enkelt ställa in att du vill ha ett trådlöst nätverk med WEP kryptering på datorn om du får tag i en dongel som funkar.

Nintendos dongel utgick för längesen, tror inte ens det finns att köpa någonstans, om du inte kollar begagnat. :/

(Jag har dock för mig att den dongeln var lite väl långsam, men den funkade för de flesta iaf).

 

Kan inte direkt rekommendera någon sådan dongel för att jag gav upp och köpte en trådlös router för att koppla upp mig online.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tackar!

Jag skall ta mej en titt på vad som finns och vad andra använder. Hittar jag inget får bli en begagnad Nintendo USB, så att jag vet att jag får rätt pryl (har svårt att själv avgöra vad som är bra och vad uppfyller dom funktioner jag vill ha... Jag vill ju inte råka skaffa mer "Wi-Fi LINK"-skräp, heh).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Gäst Qruzie

Alla har inte råd eller kunskap för att köpa och koppla in en trådlös router.

Föräldrar kanske inte vill att man köper sådanna saker.

ja det är ju sant.... sorry! :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Jag har prövat med mario kart och mario and sonic och mer men det felet jag har fot fram är att du behöver köra ditt trådlösa nätvärk utan LÖSEN det är det himla felet med vanligt Nds. B)

Jag dog.

 

Han/hon använder ju inte trådlöst nätverk...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...