CharlesIngvar Skrivet 4 April 2011 Rapport Skrivet 4 April 2011 Låten är av en väldigt känd svensk trubadur.kan det vara cornelis vresvik?
CharlesIngvar Skrivet 4 April 2011 Rapport Skrivet 4 April 2011 Kan det vara balladen om fredrik åkare? eller Somliga går med trasiga skor?
Poesi Skrivet 5 April 2011 Rapport Skrivet 5 April 2011 Ehm, nej. Den texten finns inte ens lite grann i någon av de låtarna.
CharlesIngvar Skrivet 5 April 2011 Rapport Skrivet 5 April 2011 Ehm, nej. Den texten finns inte ens lite grann i någon av de låtarna.kan det vara någon av dom här låtarna Cornelis Vreeswijk50 öres bluesA CubaAlices snapsAnn-KatarinAnn-Katrin, farvälBabylandBallad om en gammal knarkareBallad om censurenBallad om ett munspelBallad om flyktenBallad om hundra årBallad om polisenBallad om segelytorBallad till en bra polisBalladen om all kärleks lönBalladen om Båtsman Charlie DonovanBalladen om den nya äktenskapslagenBalladen om Fredrik åkare och den söta fröken Cecilia LindBalladen om GustavaBalladen om hans höghet på AlexandraBalladen om Nils Johan Einar FerlinBananrepublikens sångBibbis visaBillet d'amour till J.M.Blues för DubrovnicBlues för en arbetarkvinna som hängt sigBlues för ett tornBlues för FatumehBlues för GöteborgBlues för Inga-majBlues för Victor JaraCool waterCylinderhattenDans om de bomDe fattiga riddarnas balladDe haan en de henDeidres sambaDekadansDen falska flickanDon quixotes förvillelseDubbelquatrin om tennisElisabethEn fattig trubadurEn halv böj bluesEn inskriptionEn resaEn visa om ett rosenbladEn visa till VeronicaEsmeraldaFagermans visaFelicia adjöFelicia pratarFimpenFjo-o-o-o-ompiga duFolkets vindFredrik Åkares morgonpsalmFrån en vän i vikenFrån fångarna på KumlaFåglarFår jag presentera fiffiga NanetteFör gröna FeliciaGeneralens visaGetinghonung a la berzeliiGetinghonung ProvencaleGoddag yxskaft bluesGrimasch om morgonenHajaru de då JackHalleluja jag är frisk igenHej håHerreman Jarl den ondeHommage till NybrovikenHommage till Ulf ThorénHopplös bluesHoroskopvisaHuvudlös för aftonenHåll Sverige rent sa polaren pärHäst på taket WilliamHönan AgdaI mina kvarterI Rio de JaneiroIncestvisaJag har en spricka i läppenJag minns dig AmandaJag och Bosse LidénJag hade en gång en båtJantjes bluesJosef och MariaJubelvisa över fiffiga NanetteJultomten är faktiskt dödKlagovisa för FeliciaKors vad fest i denna byLasse liten bluesLillsysterns undulat är dödLinnea i galoppLinneas morgonpsalmManifestMarcuses skogMedborgarinnan Agda Gustavssons lottMin polare PärMin tanke är friMisschien wordt 't morgen beterMor har köpt en massageapparatMorbror FransMördar AndersNär det brinner i lögnfabrikenOm jag vore arbetslösPerfect time killerPe-rom-pom-pomPersonliga PerssonPolaren Pär är kärlekskrankPolaren Pär gör sin reverensPolaren Pär hos polisenPolaren Pär på socialenPolaren Pär tömmer sitt bankfackPolaren Pär vid morgonstädningenRätten till eget livRosa skola vi dansaRosenblad, rosenbladSamba de MariaSambalitenSaskiaSist jag åkte jumbojet bluesSkyddsrumsboogieSlusk bluesSomliga går med trasiga skorSommarkortSonja och SiwSportiga MarieSynd om bluesSången om BrittTeddybjörnenTelegram för en bombad byTelegram för fullmånenTelegram från en tennsoldatTill Bacchus på Bellmans visTill damtidningen feminaTill en nymfTill JacTill Lewi PetrusTill Linnea via Leonard CohenTill Mtukwa Rosa LindTill riddarhusetTill riksbankenTill Svenska akademienTill visans vännerTomteblossTranskription till KirkegaardTuristens klaganTältetTänk om jag hade en sabelWaar ga je heenWaar gaan wij naar toe na onze doodVacker visa till LinneaVackra pojkar vackra mänVaggvisaVari Felicia beklagar sigVarken det ena eller andraVarulvenVeronicaVisa i vindenVisa om bombenVisa till digVisa till VeronicaVisan till polaren Pär när han gick in i dimmanÅgrenÅh, va jag var lycklig inattÅngbåtsbluesÅttio små lökarÖreblues
Poesi Skrivet 5 April 2011 Rapport Skrivet 5 April 2011 *suck* ja det är en av dem, ganska självklart då du radade upp nästan allt Cornelis gjort. -.- Vill ha ett mer precist svar än så.
5FJSKFJSKGJES Skrivet 5 April 2011 Författare Rapport Skrivet 5 April 2011 Otroligt svårt faktiskt. Kan inte lista ut det på något vis.. :P.
CharlesIngvar Skrivet 5 April 2011 Rapport Skrivet 5 April 2011 (redigerat) *suck* ja det är en av dem, ganska självklart då du radade upp nästan allt Cornelis gjort. -.-Vill ha ett mer precist svar än så. Pojken från kolonin? Redigerat 5 April 2011 av CharlesIngvar
Poesi Skrivet 5 April 2011 Rapport Skrivet 5 April 2011 Fortfarande fel. Ni får en vers till, på svenska, så blir det lätt då: Min älskling är som ett tävlingslopp där ingen av oss kan vinna, där ingen hinner den andre opp. Min älsklings älskog är ett tävlingslopp där ingen av oss kan vinna.
CharlesIngvar Skrivet 5 April 2011 Rapport Skrivet 5 April 2011 (redigerat) Fortfarande fel. Ni får en vers till, på svenska, så blir det lätt då: Min älskling är som ett tävlingsloppdär ingen av oss kan vinna,där ingen hinner den andre opp.Min älsklings älskog är ett tävlingsloppdär ingen av oss kan vinna.tomtebloss med cornelis vreeswijk? Redigerat 5 April 2011 av CharlesIngvar
CharlesIngvar Skrivet 5 April 2011 Rapport Skrivet 5 April 2011 (redigerat) Rätt, äntligen.ok då kör jag Somtimes i feel alright. i never what to say somtimes i going Sick. i never know what to do. Redigerat 5 April 2011 av CharlesIngvar
Rekommendera inlägg