Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Tjena Fuskare!

Är så att jag är ute efter den tysta datorn och den enda som är kvar är den knastrande hårddisken.

Behöver en tyst hårddisk. Har bara en intern hårddisk i datorn så jag skulle behöva 500GB.

Får inte kosta allt förmycket. Budget runt 500kr.

Skrivet (redigerat)

Rekommenderar WD Caviar Green, sägs vara väldigt tysta men fortfarande ungefär lika snabba som Black serien (som låter betydligt mer). Finns i två storlekar inom din budget:

500GB eller 1 TB

Redigerat av Collez
Skrivet (redigerat)

Tjena Fuskare!

Är så att jag är ute efter den tysta datorn och den enda som är kvar är den knastrande hårddisken.

Behöver en tyst hårddisk. Har bara en intern hårddisk i datorn så jag skulle behöva 500GB.

Får inte kosta allt förmycket. Budget runt 500kr.

Kan vara så att hårddisken är löst skruvad in på hårddisk chassit. Felsök, nya komponenter är inte alltid lösningen.

[EDIT] Om det nu bara är hårddisken som låter kan du prova att använda dämpmattor, hårddiskar brukar man inte märka stor skillnad av när man byter ut. Annars är det som ovanstående förslag ifrån Collez.

Redigerat av Ryssfemma

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...