Escain Skrivet 20 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 20 Juli 2012 Känner mig lite udda som säger att jag gillar Radiohead, men så har jag aldrig lyssnat på alla album. :/ Har lyssnat på The Bends, Hail to the Thief och Kid A (jag började med denna skivan). Tycker mest om HttT, sen Kid A och The Bends sist. Får ta och lyssna igenom allt någon vacker dag! :D Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Signify Skrivet 20 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 20 Juli 2012 In Rainbows! :P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suicidans Skrivet 20 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 20 Juli 2012 In Rainbows ftw! :rambo: (min favorit-piano-only-låt med Radiohead, skriven av Jonny Greenwood) :) Älskar trummorna på Weird Fishes. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 20 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 20 Juli 2012 Tar det som att jag borde fortsätta med In Rainbows... :P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Signify Skrivet 20 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 20 Juli 2012 Tar det som att jag borde fortsätta med In Rainbows... :PHelt klart! :) In Rainbows > Amnesiac > OK Computer > The King of Limbs > Pablo Honey Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suicidans Skrivet 20 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 20 Juli 2012 Colin Greenwood kan franska! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Signify Skrivet 20 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 20 Juli 2012 (redigerat) Perfekt musik såhär på kvällen. Bara att ta på hörlurarna, släcka ner och sväva bort i musiken. :) Redigerat 20 Juli 2012 av Xenophobia Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suicidans Skrivet 21 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 21 Juli 2012 Tydligen så hatar alla i Radiohead prog-rock... Wtf? Jag tror att dom hatar Guns N Roses också, (i alla fall Ed): "When we first recorded Fake Plastic Trees it was terrible! It sounded like Guns 'n' Roses. It was awful! It was like loud guitars... you could envisage one of these dreadful hilltop, Grand Canyon-esque videos. It was long hair flowing" - Ed O'Brien Jonny Greenwood har även kritiserat Green Day. :D Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Signify Skrivet 21 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 21 Juli 2012 Prog-Rock är väl inte direkt den första genren folk gillar, även om progressiv musik generellt sett har kommit tillbaka mer under 00-talet. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 22 Juli 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2012 Prog är rätt skönt tycker jag faktiskt. Långa låtar, mycket konstigheter. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suicidans Skrivet 22 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2012 Prog och alla dess varianter äger. :) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Signify Skrivet 22 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2012 Jag skulle säga att jag älskar 50% av progressiv musik. Det jag gillar är bland mina favoritband oftast, men har svårt för band som Dream Theater där det är väldigt mycket "långa låtar för sakens skull" och "trycka in så många snabba solon som möjligt". Blir helt enkelt väldigt avtändande när man verkligen hör att "nu ska de briljera". Föredrar egentligen band som kan variera sig från låt till låt istället för att klämma in 10 olika genres i en 25 minuters låt. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg