Suicidans Skrivet 22 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2012 (redigerat) Gör Radiohead's "NO DATA"-survey! (surveyn är bara på skoj :P, den ger ju OKC-vibbar, och även fast bandet har sagt att OK Computer inte är ett konceptalbum, om det vore ett konceptalbum så skulle jag tror att det handlar om en konstant övervakande regering) http://www.radiohead.com/Archive/Site4/NOD...ata_enter2.html Jag skulle säga att jag älskar 50% av progressiv musik. Det jag gillar är bland mina favoritband oftast, men har svårt för band som Dream Theater där det är väldigt mycket "långa låtar för sakens skull" och "trycka in så många snabba solon som möjligt". Blir helt enkelt väldigt avtändande när man verkligen hör att "nu ska de briljera". Föredrar egentligen band som kan variera sig från låt till låt istället för att klämma in 10 olika genres i en 25 minuters låt.Sånt är lite larvigt, ja. Men det kan vara skönt att lyssna på om man är trött och bara slösurfar runt lite. Redigerat 22 Juli 2012 av Lifelover Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 22 Juli 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2012 Bara prog rock kan ha tvärflöjtssolon... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 22 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2012 Jag har börjat lyssna lite på Gary Moore. Typ de kändaste låtarna. Tycker han är lite småtöntig, asså "Over the Hills and far away" han står och dansar med sin elgitarr medan en faun spelar fiol, töntigt. Men jag älskar låtarna Murder In the SKies och Still got the blues. Han är ju duktig på gitarr. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 22 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2012 Awesome! :) The Smashing Pumpkins - Pale HorseJo, måste kolla upp bandet innan spelningen kände jag. Det roliga är att pojken min som inte är något för metal tycker det verkar helt okej, förutom att han tycker sången försvinner i musiken för mycket och att han inte fattar den franska sången. Haha! Kanske kan få honom att lyssna på en del mer metal ändå. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suicidans Skrivet 22 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2012 (redigerat) Alcest visste inte ens vad black metal var när dom började. ^^ Redigerat 22 Juli 2012 av Lifelover Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 22 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2012 Alcest visste inte ens vad black metal var när dom började. ^^Hahaha. Men egentligen, vem bryr sig om genrer på det sättet? Bara det är skönt att lyssna på så är jag nöjd! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suicidans Skrivet 22 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2012 Håller med, lite kul bara på något sätt. ^^ Även om dom inte är 100% black metal. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Signify Skrivet 22 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2012 Alcest är väldigt speciella. De har sitt sound. Frågetecknet är väl egentligen hur länge de kan köra på det innan det börjar bli enformigt, men hitills har det fungerat bra. :) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suicidans Skrivet 23 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2012 Jag håller inte med dom, Kid A, Amnesiac och TKOL äger ju. :o Men roligt ändå, speciellt slutet. :lol: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Signify Skrivet 23 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2012 Radiohead har väl en rätt delad fanbase. Finns "allt som inte är rock suger"-mupparna, "allt som inte är elektroniskt suger"-tomtarna och sen de som uppskattar båda stilarna. :D Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suicidans Skrivet 23 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2012 Jag uppskattar nog båda. :D Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 24 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 24 Juli 2012 Spelar på Skeppsholmen imorgon. ( https://www.facebook.com/events/391098444287168/ ) Ska dessutom spela lite på ett bröllop den 4 augusti. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg