Hoppa till innehåll

Musikchatt


Guggo

Rekommendera inlägg

Gör Radiohead's "NO DATA"-survey! (surveyn är bara på skoj :P, den ger ju OKC-vibbar, och även fast bandet har sagt att OK Computer inte är ett konceptalbum, om det vore ett konceptalbum så skulle jag tror att det handlar om en konstant övervakande regering)

 

http://www.radiohead.com/Archive/Site4/NOD...ata_enter2.html

 

Jag skulle säga att jag älskar 50% av progressiv musik. Det jag gillar är bland mina favoritband oftast, men har svårt för band som Dream Theater där det är väldigt mycket "långa låtar för sakens skull" och "trycka in så många snabba solon som möjligt". Blir helt enkelt väldigt avtändande när man verkligen hör att "nu ska de briljera". Föredrar egentligen band som kan variera sig från låt till låt istället för att klämma in 10 olika genres i en 25 minuters låt.

Sånt är lite larvigt, ja. Men det kan vara skönt att lyssna på om man är trött och bara slösurfar runt lite. Redigerat av Lifelover
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har börjat lyssna lite på Gary Moore. Typ de kändaste låtarna. Tycker han är lite småtöntig, asså "Over the Hills and far away" han står och dansar med sin elgitarr medan en faun spelar fiol, töntigt.

 

Men jag älskar låtarna Murder In the SKies och Still got the blues. Han är ju duktig på gitarr.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Awesome! :)

 

The Smashing Pumpkins - Pale Horse

Jo, måste kolla upp bandet innan spelningen kände jag. Det roliga är att pojken min som inte är något för metal tycker det verkar helt okej, förutom att han tycker sången försvinner i musiken för mycket och att han inte fattar den franska sången. Haha! Kanske kan få honom att lyssna på en del mer metal ändå.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...