TuggaBananWTF Skrivet 12 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2011 (redigerat) Tjabba jag har ett x360 som ligger och skräpar och jag undrar ifall man kan bygga en dator av delarna? Om vi säger så här, vilka delar skulle kunna funka i en dator? Skulle gärna ha xbox 360 processor i datorn. Xbox 360 specs: Custom IBM PowerPC-baserade CPU: • 3 symmetriska kärnor som kör på 3,2 GHz vardera • 2 hårdvara trådar per kärna, 6 hårdvara trådar totalt • 1 VMX-128 vektorenhet per kärna, totalt 3 • 128 VMX-128 register per hårdvara tråd • 1 MB L2-cache CPU Game Math Prestanda: • 9 miljarder skalärprodukt operationer per sekund Anpassad ATI Graphics Processor: • 500 MHz • 10 MB inbyggt DRAM • 48-väg parallell-flyttal dynamiskt planerat shader pipelines • Unified shader arkitektur Polygon Prestanda: • 500 miljoner trianglar per sekund Pixel Fyll Rate: • 16 gigasampel per sekund fillrate med 4X MSAA Shader prestanda • 48 miljarder shader operationer per sekund Minne: • 512 MB GDDR3 RAM • 700 MHz DDR • Unified minnesarkitektur Minnesbandbredd: • 22,4 GB / s minnesgränssnitt bandbredd • 256 GB / s minnesbandbredd till EDRAM • 21,6 GB / s front-side bus Övergripande system flyttal Prestanda: • 1 TFLOP Förvaring: • Avtagbar och uppgraderingsbara 20 GB hårddisk • 12X Dual-layer DVD-ROM • Minnesenhet stöd från 64 MB Redigerat 12 Maj 2011 av FlyawayChief Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst KawaiiNekoFTW Skrivet 12 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2011 Hårddisken och eventuellt DVD brännaren. Resten är intergrerat och suger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zendre Skrivet 12 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2011 (redigerat) Tänkte göra ungefär samma sak bara det att jag tänkte göra en bärbar xbox 360 typ som denna killen har gjort fast ska ha plexi glas där tangent bordet är och låta on/off knappen sitta där den är.det kommer att bli ett långvarit projekt:D vet bara inte hur jag ska sätta dit "skärmen" i plexiglaset.? Redigerat 12 Maj 2011 av Thegamero Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lolkfezt Skrivet 12 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2011 (redigerat) Lol, FAIL. NVM Redigerat 12 Maj 2011 av lolkfezt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 13 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 13 Maj 2011 Tjabba jag har ett x360 som ligger och skräpar och jag undrar ifall man kan bygga en dator av delarna? Om vi säger så här, vilka delar skulle kunna funka i en dator? Skulle gärna ha xbox 360 processor i datorn. Xbox 360 specs:Custom IBM PowerPC-baserade CPU: • 3 symmetriska kärnor som kör på 3,2 GHz vardera • 2 hårdvara trådar per kärna, 6 hårdvara trådar totalt • 1 VMX-128 vektorenhet per kärna, totalt 3 • 128 VMX-128 register per hårdvara tråd • 1 MB L2-cache CPU Game Math Prestanda: • 9 miljarder skalärprodukt operationer per sekund Anpassad ATI Graphics Processor: • 500 MHz • 10 MB inbyggt DRAM • 48-väg parallell-flyttal dynamiskt planerat shader pipelines • Unified shader arkitektur Polygon Prestanda: • 500 miljoner trianglar per sekund Pixel Fyll Rate: • 16 gigasampel per sekund fillrate med 4X MSAA Shader prestanda • 48 miljarder shader operationer per sekund Minne: • 512 MB GDDR3 RAM • 700 MHz DDR • Unified minnesarkitektur Minnesbandbredd: • 22,4 GB / s minnesgränssnitt bandbredd • 256 GB / s minnesbandbredd till EDRAM • 21,6 GB / s front-side bus Övergripande system flyttal Prestanda: • 1 TFLOP Förvaring: • Avtagbar och uppgraderingsbara 20 GB hårddisk • 12X Dual-layer DVD-ROM • Minnesenhet stöd från 64 MBHårdvaran är inte optimerad till dagens operativsystem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nissebils Skrivet 14 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 14 Maj 2011 Tänkte göra ungefär samma sak bara det att jag tänkte göra en bärbar xbox 360 typ som denna killen har gjort fast ska ha plexi glas där tangent bordet är och låta on/off knappen sitta där den är.det kommer att bli ett långvarit projekt:D vet bara inte hur jag ska sätta dit "skärmen" i plexiglaset.?Det där ser lite lätt fake ut Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TuggaBananWTF Skrivet 14 Maj 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 14 Maj 2011 Det där ser lite lätt fake utnopp det är ej fake, det är en xbox 360 laptop (hemma byggd finns tutourials har en sån redan. Men det var inte så jag menade. Jag vill liksom köra Windows 7 operativ system och sånt och spela pc spel i xbox grafik! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zendre Skrivet 14 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 14 Maj 2011 Kommer inte gå så bra med widows 7 kanske widows 1995 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 14 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 14 Maj 2011 Kommer inte gå så bra med widows 7 kanske widows 1995*facepalm* Du kommer inte få in något windows eller annat operativssystem på den eftersom att det inte är en dator. Den är specialgjord för xbox operativssystem och inget annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 15 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Maj 2011 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.