Hoppa till innehåll

Behöver En Guide Inom Kodning


Rekommendera inlägg

Ok, ja nästan alla vet att redan finns en guide, men om någon skulle kunna göra/hitta en guide inom olika språkkodning(ar). Sen även kunna lägga upp vilken kodning jag bör börja med först innan jag forsätter med nästa osv skulle kunna vara bra det med.

 

Jag ska göra en hemsida men en hemsida om musik, dvs toplistor där folk ska kunna rösta och även registrering bör vara med. Samtidigt ska man kunna spela musik via hemsidan genom att trycka på en fin fin play knapp osv. Allt som behövs till en musikhemsida. ^^

 

Jag tackar för alla svar. (seriösa endast)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur mycket kan du om kodning i nuläget? För att skapa ett sådant stort projekt utan några som helst kunskaper är i princip omöjligt. Kommer ta några år innan du har så mycket kunskap till att kunna göra en sådan hemsida.

Kunskap: 3% av 100%

 

Men jag tänker börja smått och gå steg efter steg. Tiden tar som det tar, därför behöver jag en guide.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men först måste jag veta. Vilka språk har du kunskaper inom? Respektive hur mycket inom varje.

 

För att skapa en sådan hemsida så krävs ju iallafall HTML, CSS och PHP.

HTML är ju rätt simpelt. CSS styr designen, grunderna kan vara väldigt simpla. PHP däremot är rätt svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men först måste jag veta. Vilka språk har du kunskaper inom? Respektive hur mycket inom varje.

 

För att skapa en sådan hemsida så krävs ju iallafall HTML, CSS och PHP.

HTML är ju rätt simpelt. CSS styr designen, grunderna kan vara väldigt simpla. PHP däremot är rätt svårt.

HTML (grunden) är nog det ända jag kan just nu, resten har jag inte kollat in ännu. Annars får jag försöka hitta någon som är bra på avancerad kodning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

HTML (grunden) är nog det ända jag kan just nu, resten har jag inte kollat in ännu. Annars får jag försöka hitta någon som är bra på avancerad kodning.

Det är nog bättre att du letar upp någon som kan hjälpa dig. För annars kan det ta ett antal år ^^
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...