Hoppa till innehåll

Android Har Låst Sig


Poesi
 Dela

Rekommendera inlägg

Såhär va:

Jag har en sån touch-kombination som man drar för att låsa upp mobilen. Av nyfikenhet touchade jag "Glömt mönstret?"-knappen, och då kom jag till en ruta där jag skulle skriva in uppgifterna för mitt Google-konto. Det går inte att komma tillbaka till att slå in mönstret. Mobilen anser att uppgifterna till mitt googlekonto är fel.

Jag har startat om mobilen.

Hjälp på nåt sätt är ni snälla.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du inte är ansluten till Internet så kan inte mobilen avgöra dina uppgifter för ditt googlekonto.

Eller så var det bara ett stort misstag att inte kunna ditt googlekontos uppgifter, eftersom i princip alla Androidmobiler

hårdkodas till en speciell mailadress. I princip alla moderna smartphones gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har kommit fram till att jag förmodligen har flera googlekonton, men att jag sedan länge glömt bort det som är kopplat till min mobil. Tycker ändå att det är sjukt skumt att man måste kunna det för att komma åt mobilen.

Om jag inte kommer på något enklare snart skall jag gå till en affär och be om hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Systemåterställning via en dator lär ju funka om du kan tänka dig att förlora appar och shit.

 

Gratisapparna kan man ju fixa igen.

Jag kan inte koppla den till min dator, eftersom man måste bekräfta i mo9bilen att den ska kopplas upp, vilket jag inte kan göra eftersom mobilen är låst.

 

Kommer jag inte på något bättre snart ska jag gå tillbaka till affären och be dem systemåterställa den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...