Hoppa till innehåll

Unbanning?


Rekommendera inlägg

Jag känner också igen detta. Jag har hört om det som Draghon säger men jag har också hört nån gång att om man varit avstängd med 5 varningar i ett år kan man ansöka om att bli av med en varning alltså bli unbannad.

 

De som varit bannade i ett år stämmer ju också in på Draghons beskrivning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej! Jag har för mig jag läste ett inlägg från admin för länge sen där det stod att man kunde bli av med en varning om man varit avstängd i ett år? Jag undrar bara om det är någon som har blivit det? Gäller det fortfarande?

Det gäller fortfarande. Efter ett år så kontaktar man [email protected] och tar upp sitt ärende. Är allt i sin ordning så tas en varning bort och man får en ny chans.

 

Erbjudandet Draghon pratar om är ett annat som brukar dyka upp på alla hjärtans dag och innebär att man blir av med alla varningar såvida man uppfyller vissa krav.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om ett år kommer fuska vara dött, så det är ingen ide om man blir bannad. Kolla på aktiviteten för 2-3 år sedan och jämför med nu. Nu kommer säkert säga att det är för att det är sommar osv, men det har varit sjukt inaktivt under kanske ett halvår nu.

 

Minns när man kunde skriva iaf 10 inlägg/dag utan att posta onödiga saker eller vara en "posthunter", nu är det inte alls så. Det är tråkigt tycker jag, och på något sätt borde admin och moderatorer jobba för att få sidan att bli större.

 

Ursäkta för lite OT, men kändes onödigt att göra en ny tråd för detta inlägg.

 

EDIT: detta är ett exempel på en sak som gör fuska tråkig. Nu kanske det var en liten oseriös tråd, men det gör väl ändå inget? Kolla på fragbite tex. Det finns ganska många myt-trådar, men folk stannar och brukar till och med gilla dem. Såg även en intervju som säger att han tycker/tror att myttrådarna har gynnat sidan mer än vad de har förstört.

 

För att vara mer tydlig: Jag vill inte ha ett spam-forum, men om man inte måste vara överseriös hela tiden imo. Gillade även tiden då mods kunde göra sig lite rolig på andras bekostnad, men det försvann väll med tiden...

 

Jag tycker admin ska sparka de flesta mods, men inte alla. Många gör ett riktigt dåligt jobb imo. Jag tycker att moderatorer ska vara aktiv på forumet också. Visst, de kanske tar hand om fusk och anmälningar, men det är inte nog tycker jag.

 

Jag vet att de också har ett liv utanför fuska, just därför bör man byta ut de som inte har tid med allt detta och ersätta med andra.

 

EDIT 2: Wall of text, tänkte ju bara skriva några rader. ;0

Redigerat av ReMemberMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

EDIT: detta är ett exempel på en sak som gör fuska tråkig.

En person ber om hjälp men får istället sin tråd låst. Föreställ er hur man känner sig då, man kommer inte alls vilja vara aktiv på en sida som gör sånt. Låsningen förstörde för forumet mer än tråden.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En person ber om hjälp men får istället sin tråd låst. Föreställ er hur man känner sig då, man kommer inte alls vilja vara aktiv på en sida som gör sånt. Låsningen förstörde för forumet mer än tråden.

OP i den tråden frågade om hur han skulle värma en kebabrulle - med sallad i. Jag gav honom alla de 3 sätten att äta den. Han fick sin fråga besvarad och tråden låstes. Vad fan gråter ni över?

 

Och sedan det här snacket med att ni inte tycker om hur sidan styrs osv osv osv, snälla, lämna sidan direkt bara. Det är igen som bryr sig över vad ni tycker och tänker, acceptera det. Gå över till fragbite, det är där ni p12or ska vara.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

OP i den tråden frågade om hur han skulle värma en kebabrulle - med sallad i. Jag gav honom alla de 3 sätten att äta den. Han fick sin fråga besvarad och tråden låstes. Vad fan gråter ni över?

 

Och sedan det här snacket med att ni inte tycker om hur sidan styrs osv osv osv, snälla, lämna sidan direkt bara. Det är igen som bryr sig över vad ni tycker och tänker, acceptera det. Gå över till fragbite, det är där ni p12or ska vara.

Kul att du inte kan reglerna här heller. En tråd ska inte låsas för att frågan är besvarad enligt admin själv. Tråden låstes ju inte heller därför, det var ju för att Draghon tyckte att den var onödig. Just den tråden var förresten bara ett exempel vilket jag trodde att du skulle förstå.

 

Och varför ska jag lämna sidan istället för att ge kritik? Jag har alltid gillat fuska, men alla sidor har sina nackdelar. På senaste tiden tycker jag att det känts som att ingen brytt sig om sidan. Istället för att lämna fuska så vill jag självklart försöka ge konstruktiv kritik för att hjälpa till.

Redigerat av ReMemberMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kul att du inte kan reglerna här heller. En tråd ska inte låsas för att frågan är besvarad enligt admin själv. Tråden låstes ju inte heller därför, det var ju för att Draghon tyckte att den var onödig. Just den tråden var förresten bara ett exempel vilket jag trodde att du skulle förstå.

Den tråden var onödig om inte annat. Jag menar.. frågar hur han ska kunna värma en kebabrulle när det finns sallad i.. Behöver man ens fråga något sådant?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns roligare, lätt onödiga frågor att diskutera än att värma en kebabrulle. Finns bara tre sätt att göra, värm den, ät den kall, ta ut det du inte vill värma, värm saken och stoppa in resten igen.

 

Hitta på lite roligare ämnen så kan det få vara kvar.

Redigerat av Draghon
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns roligare, lätt onödiga frågor att diskutera än att värma en kebabrulle. Finns bara tre sätt att göra, värm den, ät den kall, ta ut det du inte vill värma, värm saken och stoppa in resten igen.

 

Hitta på lite roligare ämnen så kan det få vara kvar.

Folk med riktigt dålig humor, som mig, tycker ju att sånt är kul. :D

 

Nejmen, tycker att du Draghon ändå gör ett bra jobb med tanke på att du också är aktiv på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...