cubone Skrivet 26 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2011 Hej jag undrar om och isf hur man kan byta region på ett köpt ds-spel. Det är nämligen så här att jag har en action replay som jag ofta använder men, men när man googlar på te.x. pokemon platinum action replay codes så är nästan bara alla som kommer upp till den amerikanska versionen..., funkar dom på ett europiskt spel? Jag har ju det där game-nummert för det amerikanska versionen och för den europeiska men, kan jag byta det på ngt sätt så att mitt spel blir amerikanskt när det gäller coder, och helst utan att min savefile försvinner :) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 26 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2011 Det är omöjligt. Ett PAL spel kommer alltid vara PAL och aldrig ngt annat. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
cubone Skrivet 26 Juni 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2011 okej :( Men funkar NTSC coder på PAL spel? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 26 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2011 Nej, kodningen av spelen är annorlunda och därför funkar inte koderna. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
cubone Skrivet 26 Juni 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2011 Okej :( Men varför brukar vissa lägga ut spel-numrret då? Vet du ngn bra sida för ar koder? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xeliaz Skrivet 26 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2011 ds har ingen region japanska amerikanska o europeeiska spel funkar utan att behöva flasha Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 26 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2011 Men han snackar om Action Replay-fuskkoder, då gäller regionen på spelen. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
cubone Skrivet 26 Juni 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2011 Är det ngn som vet ngn bra fuskkod sida för (E) fusk till typ alla ds spel? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg