Hoppa till innehåll

Undertext Till Tv?


VAZE
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag köpte idag en ny samsung internet tv. Och det finns ett program i tv som heter alltime, vilket gör att om du har programmet på datorn så kan du streama filmer från dator till tv via internet. Ett problem är dock att när jag kollar på filmer i datorn använder jag .srt filer i vlc player för att få undertexter, och undrar om man kan få det att funka i tvn. Jag vet inte hur jag ska öppna .srt filer i alltime programmet. Någon som har erfarenhet och kanske vet hur man gör, eller kanske på något annat sätt typ att göra filmen och .srt filen till samma fil.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu saknar jag information om just alltime men som med många program som streamar över internet kommer du troligen behöva bränna in texten i filmen. Ett väldigt enkelt program jag brukar tipsa om heter Virtualdub där du kan öppna filmen samt undertexten och koda in den. Jag antar att du också använder .avi för filmerna annars får du ladda ner plugin lite längre ner på länken för tex .mkv men om den inte är i ett hd-format är det 99% säkert att den just använder .avi.

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...