Hoppa till innehåll

Ny Dator Eller Fiber?


JJespeRR
 Dela

Rekommendera inlägg

Det är så att i sommar får jag kanske välja på att få Fiber internet eller köpa en ny dator. Och typ bara fiber inkopplingen kostar 10k, sen blir det ju grävningen och sånt. Men vad skulle ni ha valt? Och varför? Motivera lite

Bra internetuppkoppling skulle jag köra på om jag hade en duglig dator, sjukt dumt att köpa en speldator för 10k och sitta med 1mbit. Fråga grannarna ifall de också är intresserade av fiber så kommer ni lite billigare undan.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Beror på hurdant system du har, om du köper en bättre dator/nya komponenter till en skit dator så är det nog värt det eftersom det finns extremt många bra singleplayer spel som du nog ej har spelat pga dålig rigg

 

Å andra sidan om du redan har en relativt bra dator så rekommenderar jag Fiber eftersom det finns även många bra MP spel (skit dock i CoD serien, slutar bara med att du slösar 600:- varje år på ett spel som du ändå kör i 10h)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Extremt subjektivt som sagts tidigare i tråden. Har du inte någon vidare dator redan lutar jag mer åt en ny som första val. Det är ju den som du faktiskt använder dig av. Fiber är väldigt flashigt i sig men online spelande var tillgängligt på Dreamcast´s tid och då pratade vi inte ens om bredband. Tankar du ner mycket på webben är det desto mer användbart men absolut inte tillräckligt för - att säga maxa en 100mbit lina då större delen av internet inte är belägrat inom Sveriges gränser utan tex i Amerika.

 

Men som slutsats: Tankar du ner stora mängder från internet och är nöjd med din dator som den är, ta fiber.

Annars väljer du en bättre dator.

 

Edit - Slarvfel

Redigerat av saverty
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Just nu har ju jag en laptop i sign, men den har ingen skärm, och inga tangenter och dvd är utsliten och och har den inkopplad med en 24" Benq skärm (tv) och Logitech G15 och en skit mus. Och nuvarande internet är 1.5 ner och 0.5 upp, men får 2.90 ner och 0.86 på Speedtest.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Just nu har ju jag en laptop i sign, men den har ingen skärm, och inga tangenter och dvd är utsliten och och har den inkopplad med en 24" Benq skärm (tv) och Logitech G15 och en skit mus. Och nuvarande internet är 1.5 ner och 0.5 upp, men får 2.90 ner och 0.86 på Speedtest.

Köp en ny dator, och kolla med isp'n vad ni kan få ut som mest. Så datorn kanske kostar 7k och resten går till bredband? :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...